Radio Opole » Klasyka w Radiu Opole

Posłuchaj wybranych materiałów

2021-10-18, 18:19

Aleksandra Rojek i Yaroslav Shemet o niezwykłości koncertu obojowego Richarda Straussa i współpracy z orkiestrą

Aleksandra Rojek i Jaroslav Shemet podczas koncertu w Filharmonii Opolskiej im. Jóżefa Elsnera [fot. Małgorzata Ślusarczyk]
Aleksandra Rojek i Jaroslav Shemet podczas koncertu w Filharmonii Opolskiej im. Jóżefa Elsnera [fot. Małgorzata Ślusarczyk]
Aleksandra Rojek (oboistka) podczas koncertu w Filharmonii Opolskiej im. Jóżefa Elsnera [fot. Małgorzata Ślusarczyk]
Aleksandra Rojek (oboistka) podczas koncertu w Filharmonii Opolskiej im. Jóżefa Elsnera [fot. Małgorzata Ślusarczyk]
Jaroslav Shemet (dyrygent) podczas koncertu w Filharmonii Opolskiej [fot. Michał Grocholski]
Jaroslav Shemet (dyrygent) podczas koncertu w Filharmonii Opolskiej [fot. Michał Grocholski]
Podczas drugiego koncertu (08.10) w jubileuszowym 70. sezonie artystycznym Filharmonii Opolskiej im. Józefa Elsnera zabrzmiała muzyka niemieckich twórców, był to bowiem jednocześnie koncert inaugurujący 18. Dni Kultury Niemieckiej na Śląsku Opolskim. W programie znalazła się uwertura koncertowa "Das Märchen von der schönen Melusine (Piękna Meluzyna) op. 32 Felixa Mendelssohna Bartholdy'ego, Koncert na obój i małą orkiestrę D-dur TrV 292 Richarda Straussa oraz zamykająca koncert III Symfonia Es-dur Reńska op. 97 Roberta Schumanna. Opolską orkiestrę poprowadził gościnnie Yaroslav Shemet, czyli 25-letni (!) dyrektor artystyczny Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Śląskiej. Jeszcze przed koncertem artysta podzielił się nie tylko ciekawostkami dotyczącymi utworów, ale także refleksjami na temat pracy dyrygenta. Czy prowadzenie symfonii różni się od dyrygowania koncertem instrumentalnym? Odpowiedź na to pytanie także padła w rozmowie, która została zaprezentowana w niedzielnej (17.10) audycji "Zapomniana klasyka".

Po występie (08.10), na rozmowę zgodziła się również oboistka Aleksandra Rojek - artystka związana aktualnie z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Narodowej w Warszawie, która w 2019 wystąpiła także na Festiwalu Mikołaja z Koźla, koncertując obok Tytusa Wojnowicza wraz z zespołem Ensemble de Narol, a w Opolu wykonała właśnie dzieło Richarda Straussa. Co takiego niezwykłego jest w tym utworze, który powstał pod koniec życia późnoromantycznego kompozytora i dyrygenta? Jakie miejsce to dzieło zajmuje w literaturze obojowej? Odpowiedzi również można było poznać - podobnie jak płytowe nagranie dzieła w interpretacji Manfreda Clementa - w audycji (17.10) "Zapomniana klasyka" w Radiu Opole 2 KULTURA.
2021-09-16, 22:01

W kręgu Beethovena i festiwalowych klimatów

Ludwig van Beethoven
Ludwig van Beethoven
29. Śląski Festiwal im. Ludwiga van Beethovena w Głogówku - plakat promujący wydarzenie
29. Śląski Festiwal im. Ludwiga van Beethovena w Głogówku - plakat promujący wydarzenie
Wielkie odliczanie do 29. Śląskiego Festiwalu im. Ludwiga van Beethovena w Głogówku już dawno rozpoczęte! Wydarzenie rozpocznie się 18 września i potrwa do 24 września, więc w audycjach Radia Opole "Klasyka wieczorową porą" (środy) i "Rewiry kultury" (czwartkowa odsłona), a także w niedzielno-świątecznej audycji "Zapomniana klasyka" pojawiały się i będą się pojawiać rozmowy oraz inne materiały związane właśnie z tym festiwalem, upamiętniającym pobyt słynnego klasyka wiedeńskiego w Głogówku. A ponieważ koncertów wiele przed nami, rozmów wokół Beethovena nigdy dość, a i wspomnienia powracają i przeplatają się z planami, więc i materiałów dotyczących do 29. Śląskiego Festiwalu im. Ludwiga van Beethovena w Głogówku będzie sukcesywnie przybywać, a wybrane z nich zostaną tu na dłużej...
2021-08-13, 19:40

Międzynarodowy Kurs Muzyczny w Opolu oczami prof. Tomasza Tomaszewskiego

Koncert plenerowy Kameralnej Orkiestry Kursowej 31. Międzynarodowego Kursu Muzycznego w Opolu [fot. Małgorzata Ślusarczyk]
Koncert plenerowy Kameralnej Orkiestry Kursowej 31. Międzynarodowego Kursu Muzycznego w Opolu [fot. Małgorzata Ślusarczyk]
prof. Tomasz Tomaszewski podczas inauguracji 31. Międzynarodowego Kursu Muzycznego w Opolu [fot. Małgorzata Ślusarczyk]
prof. Tomasz Tomaszewski podczas inauguracji 31. Międzynarodowego Kursu Muzycznego w Opolu [fot. Małgorzata Ślusarczyk]
Dosłownie tydzień po inauguracji 31. Międzynarodowego Kursu Muzycznego w Opolu w audycji "Zapomniana klasyka" (08.08) w Radiu Opole 2 KULTURA wsłuchiwaliśmy się w wybrane dzieła, idąc tropem repertuaru, jaki podczas kursu i towarzyszącego mu 14. Festiwalu "Śląskie Lato Muzyczne" można było usłyszeć w mistrzowskich interpretacjach! Sięgnęliśmy więc po dostępne na rynku muzycznym nagranie Kwartetu fortepianowego c-moll op. 61 Władysława Żeleńskiego w interpretacji Pawła Wakarecego (fortepian), Jakuba Jakowicza (skrzypce), Katarzyny Budnik (altówka) i Marcina Zdunika (wiolonczela), słuchaliśmy także wybranych sonat kościelnych Wolfganga Amadeusza Mozarta. W audycji nie zabrakło jednak muzyki w wykonaniu wykładowców kursu, którzy w pierwszych latach jego istnienia (czyli od roku 1990, gdy jeszcze wydarzenie odbywało się w Głuchołazach), byli uczestnikami czyli młodymi, doskonalącymi się muzycznie artystami. Wysłuchaliśmy bowiem m.in. "Kaleidoskopu" Maurycego Moszkowskiego w wykonaniu Ravel Piano Duo. Ten przekrojowy, choć jedynie cząstkowy obraz poziomu repertuarowego kursu i festiwalu był wstępem do obszernej rozmowy z prof. Tomaszem Tomaszewskim, wybitnym skrzypkiem, pedagogiem, współzałożycielem Międzynarodowego Kursu Muzycznego, a także... Honorowym Obywatelem Miasta Opola - miasta, w którym przez pierwsze lata kształtowała się muzyczna osobowość tego cenionego w świecie (nie tylko wiolinistycznym!) Artysty. Rozmowa ta pozwala przy okazji zrozumieć na czym polega istota Międzynarodowego Kursu Muzycznego, jego wielopłaszczyznowe oddziaływanie oraz znaczenie istnienia Festiwalu "Śląskie Lato Muzyczne".

Warto przy tym zaznaczyć, że to nie ostatnie spotkanie z profesorem! W niedalekiej przyszłości sięgniemy ponownie po zamykający audycję Kwartet smyczkowy D-dur op. 3 Ignacego Waghaltera, a także po inne dzieła nagrane przez zespół Polish String Quartet Berlin, o których opowie nam nie kto inny, jak prymariusz kwartetu - prof. Tomasz Tomaszewski.
2021-07-31, 18:08

Międzynarodowy Kurs Muzyczny i Śląskie Lato Muzyczne powracają na Opolszczyznę, po przymusowej pauzie

skrzypce © [fot. Małgorzata Ślusarczyk]
skrzypce © [fot. Małgorzata Ślusarczyk]
Koncert nad Stawem Zamkowym w ramch XXX Międzynarodowego Kursu Muzycznego w Opolu © [fot. Małgorzata Ślusarczyk]
Koncert nad Stawem Zamkowym w ramch XXX Międzynarodowego Kursu Muzycznego w Opolu © [fot. Małgorzata Ślusarczyk]
Wstępny harmonogram koncertów 31. Międzynarodowego Kursu Muzycznego w Opolu [fot. materiały organizatora]
Wstępny harmonogram koncertów 31. Międzynarodowego Kursu Muzycznego w Opolu [fot. materiały organizatora]
Historia Międzynarodowego Kursu Muzycznego rozpoczyna się w 1990 roku w Głuchołazach, a choć rok 2011 przyniósł zmianę - odtąd kurs odbywa się w Opolu - nie zakłóciło to corocznego cyklu. Sytuacja zmieniała się w roku 2020, kiedy to wskutek zbiegu niekorzystnych warunków (z sytuacją pandemiczną włącznie), po udanej, jubileuszowej edycji nastąpiła nieplanowana przerwa. Wizyta Macieja Lamma czyli kierownika organizacyjnego Międzynarodowego Kursu Muzycznego w radiowym studiu, przyniosła jednak pozytywne wieści: dokładnie 1 sierpnia 2021 roku, podczas uroczystego koncertu z polską muzyką kameralną w repertuarze, zainaugurowany zostanie 31. Międzynarodowy Kurs Muzyczny w Opolu i towarzyszący mu 14. Festiwal "Śląskie Lato Muzyczne". Jakie nastroje już panują wśród organizatorów i uczestników kursu, jakie atrakcje koncertowe czekają na melomanów? O tym wszystkim Maciej Lamm opowiedział w audycji "Klasyka wieczorową porą" (28.07), a zapis tej rozmowy został wyemitowany w czwartkowej (29.07) audycji "Rewiry kultury".


Międzynarodowe Kursy Muzyczne odbywały się od 1990 roku w Głuchołazach. W roku 2011 Kurs po raz pierwszy odbył się w Opolu. W tym samym roku Towarzystwo Międzynarodowych Kursów Muzycznych nazwane zostało imieniem założyciela Kursu - Jerzego Hellera. Pokaż mniej
2021-07-17, 20:43

Wiolonczelowe święto w sercu Nysy: zbliża się 8. Międzynarodowa Akademia Wiolonczelowa

Futerały na wiolonczele [fot. Małgorzata Ślusarczyk]
Futerały na wiolonczele [fot. Małgorzata Ślusarczyk]
Polish Cello Quartet na koncercie inaugurującym IV MAW © [fot. Małgorzata Ślusarczyk]
Polish Cello Quartet na koncercie inaugurującym IV MAW © [fot. Małgorzata Ślusarczyk]
8. Międzynarodowa Akademia Wiolonczelowa - plakat wydarzenia
8. Międzynarodowa Akademia Wiolonczelowa - plakat wydarzenia
W drugiej połowie lipca (21-29.07) Nysa po raz ósmy stanie się wiolonczelową stolicą Europy! Czym jest Międzynarodowa Akademia Wiolonczelowa i co ją odróżnia na tle innych kursów mistrzowskich, a przede wszystkim jakie atrakcje czekają na słuchaczy w festiwalowej części MAW? Czy sytuacja pandemiczna wpłynęła znacząco na możliwość udziału studentów i gości zagranicznych? O tym wszystkim opowiedzieliśmy bardzo ogólnie w cyklu "Klasyczne opolskie" (14.07) prezentowanym w środowej odsłonie przedpołudniowej audycji "Dobry moment". Natomiast rozwinięcie tematu nastąpiło w audycji "Klasyka wieczorową porą" (14.07), w której gośćmi byli Wojciech Fudala i Krzysztof Karpeta czyli reprezentacja zespołu Polish Cello Quartet, któremu zawdzięczamy wiolonczelowe święto, odbywające się w pięknych przestrzeniach "śląskiego Rzymu".
2021-07-12, 19:12

Twórczość symfoniczna Witolda Maliszewskiego przywrócona do życia

Przemysław Neumann podczas nagrania płyt z muzyką Witolda Maliszewskiego [fot. materiały FO]
Przemysław Neumann podczas nagrania płyt z muzyką Witolda Maliszewskiego [fot. materiały FO]
Płyta z muzyką symfoniczną Witolda Maliszewskiego nagrana przez Filharmonię Opolską [fot. materiały FO]
Płyta z muzyką symfoniczną Witolda Maliszewskiego nagrana przez Filharmonię Opolską [fot. materiały FO]
Chociaż muzycy Filharmonii Opolskiej im. Józefa Elsnera rozpoczęli wakacje, to o ich pracy robi się coraz głośniej i to za sprawą projektu, który był realizowany przez kilka lat! Tuż przed weekendem radiowe studio odwiedził Przemysław Neumann, dyrektor filharmonii, a jednocześnie dyrygent i niestrudzony popularyzator muzyki polskiej, któremu szczególnie bliska jest idea przywracania pamięci o wybitnych, choć niesłusznie zapomnianych twórców, a w szczególności przywracania do życia dzieł zapomnianych. Odwiedził i podzielił się sporą wiedzą na temat jednego z takich (nie)zapomnianych twórców. Nie mogło więc być inaczej - tym razem (11.07) audycja "Zapomniana klasyka" w Radiu Opole 2 KULTURA stała się przestrzenią do przybliżenia nie tylko ciekawostek związanych z historią muzyki, ale przede wszystkim projektu, związanego z nagraniem i wydaniem płyt (choć nie tylko płyt!) z muzyką symfoniczną Witolda Maliszewskiego! Jakie były losy kompozytora i co sprawia, że jego muzyka - choć pisana już w XX wieku - brzmi tak przystępnie? Czy równie "łatwo i przyjemnie" było przygotować dzieła do wykonania na koncertach i wydania na płytach? O tym wszystkim w obszernej rozmowie, wzbogaconej o kolejne, premierowe prezentacje z wydanego niedawno trzypłytowego albumu, opowiedział pomysłodawca i współwykonawca projektu - właśnie Przemysław Neumann.
2021-06-25, 21:47

Muzyczne niuanse, dzięki którym Kolegium Muzyki Ewangelickiej stworzyło w Bogacicy muzyczne misterium...

Występ Kolegium Muzyki Ewangelickiej w Bogacicy [fot. Małgorzata Ślusarczyk]
Występ Kolegium Muzyki Ewangelickiej w Bogacicy [fot. Małgorzata Ślusarczyk]
Występ Kolegium Muzyki Ewangelickiej w Bogacicy [fot. Małgorzata Ślusarczyk]
Występ Kolegium Muzyki Ewangelickiej w Bogacicy [fot. Małgorzata Ślusarczyk]
Występ Kolegium Muzyki Ewangelickiej w Bogacicy [fot. Małgorzata Ślusarczyk]
Występ Kolegium Muzyki Ewangelickiej w Bogacicy [fot. Małgorzata Ślusarczyk]
Występ Kolegium Muzyki Ewangelickiej w Bogacicy [fot. Małgorzata Ślusarczyk]
Występ Kolegium Muzyki Ewangelickiej w Bogacicy [fot. Małgorzata Ślusarczyk]
Występ Kolegium Muzyki Ewangelickiej w Bogacicy [fot. Małgorzata Ślusarczyk]
Występ Kolegium Muzyki Ewangelickiej w Bogacicy [fot. Małgorzata Ślusarczyk]
Występ Kolegium Muzyki Ewangelickiej w Bogacicy [fot. Małgorzata Ślusarczyk]
Występ Kolegium Muzyki Ewangelickiej w Bogacicy [fot. Małgorzata Ślusarczyk]
Koncert Kolegium Muzyki Ewangelickiej w Bogacicy - plakat wydarzenia
Koncert Kolegium Muzyki Ewangelickiej w Bogacicy - plakat wydarzenia
Jakie zabiegi muzyczne i jakie niuanse pozwalają zbudować nastrój w utworze? Jak poradzić sobie z warunkami akustycznymi, które nie zawsze są sprzyjające dla muzyków? Odpowiedzi na te i inne pytania poznawaliśmy w niedzielnej (20.06) audycji "Zapomniana klasyka", wsłuchując się w rozmowę z artystami, którzy wystąpili 13 czerwca w Bogacicy (koło Kluczborka), prezentując mało znane dzieła przełomu renesansu i baroku. A wystąpił
wówczas zespół Kolegium Muzyki Ewangelickiej, koncentrujący się na popularyzacji kulturowego dziedzictwa reformacji, łącząc przy tym muzykę dawną z nowoczesnymi brzmieniami.

Warto przy tym zaznaczyć, że skład zespołu nie jest stały, lecz zmienia się w zależności od prezentowanego na danym koncercie repertuaru. Tym razem w gościnnych progach zabytkowej świątyni w Bogacicy wystąpili Blanka Dembosz-Tondera (sopran), Oskar Koziołek Goetz (bas-baryton), Justyna Młynarczyk (viola da gamba), Piotr Młynarczyk (viola da gamba) oraz Jakub Kornakiewicz (obój barokowy i współczesny).

Na prośbę słuchaczy do tematu powróciliśmy także w środowej (23.06) audycji "Klasyka wieczorową porą", a pierwotnie prezentowany materiał został na nowo przejrzany i zilustrowany fragmentami koncertu.
2021-05-24, 14:18

Znany-nieznany Franciszek Lessel i jego koncert fortepianowy

Fortepian [fot. Małgorzata Ślusarczyk]
Fortepian [fot. Małgorzata Ślusarczyk]
K. Kurpiński & F. Lessel - okładka płyty
K. Kurpiński & F. Lessel - okładka płyty
Franciszek Lessel to jedna z najbardziej zagadkowych postaci w naszej rodzimej historii muzyki. W jego życiorysie więcej jest domysłów i rozbieżnych poglądów muzykologów niż faktów. A jednak wychowany w tradycji muzycznej - wszak przez wiele lat kształcił się pod okiem własnego ojca, również nietuzinkowego muzyka - trafia w pewnym momencie swego życia pod skrzydła samego Josepha Haydna! W niedzielnej (23.05) audycji "Zapomniana klasyka" sięgnęliśmy po premierowe nagranie Koncertu fortepianowego C-dur op. 14, by bez przytłaczających analiz muzykologicznych i rozbudowanych faktograficznych przekazów ocenić zgodnie z własną wrażliwością muzyczną, czy muzyka ta zasługuje na uznanie... Jedno jest pewne - nie było to ani pierwsze ani ostatnie nasze spotkanie z tym twórcą!
2021-04-19, 20:38

Kameralistyka, która zadziwia i zachwyca: spotkanie z zespołem ACh Duo

ACh Duo [fot. Mikołaj Dakowicz]
ACh Duo [fot. Mikołaj Dakowicz]
Harfa i gitara - każdy z tych instrumentów jest interesujący, choć niezbyt często możemy je podziwiać na koncertach. Różnie też bywa ze skojarzeniami jakie budzą, bo czy można sprowadzić brzmienie harfy wyłącznie do kaskad dźwięków niczym z baletów Piotra Czajkowskiego, a gitarę ulokować albo przy ognisku (względnie w ognisku muzycznym) albo na scenie rockowej? Tymczasem szeroko pojęta kameralistyka daje nam praktycznie nieskończenie wiele możliwości zestawień rozmaitych instrumentów. Tylko czy podobnie jest z repertuarem? W niedzielnej (18.04) audycji "Zapomniana klasyka" spotkaliśmy się z harfistką Noemi Hańczyk i gitarzystą Aleksandrem Pankowskim vel Jankowskim - muzykami tworzącymi oryginalny zespół ACh Duo, którzy jeszcze przed premierą koncertowego nagrania w Filharmonii Opolskiej, opowiedzieli nam o kulisach swojej współpracy.
2021-04-18, 21:30

"Pan Twardowski" Ludomira Różyckiego - (nie)zapomniana muzyka baletowa w polskim wydaniu

Ludomir Różycki
Ludomir Różycki
Balet "Pan Twardowski" z muzyką L. Różyckiego (okładka płyty)
Balet "Pan Twardowski" z muzyką L. Różyckiego (okładka płyty)
Barbara Hesse-Bukowska w dziełach I.J. Paderewskiego i L. Różyckiego (okładka płyty)
Barbara Hesse-Bukowska w dziełach I.J. Paderewskiego i L. Różyckiego (okładka płyty)
Plakat inscenizacji "Pana Twardowskiego" z 1985 roku w Warszawie (projekt Jaceka Gawłowskiego)
Plakat inscenizacji "Pana Twardowskiego" z 1985 roku w Warszawie (projekt Jaceka Gawłowskiego)
W środowej (14.04) audycji "Klasyka wieczorową porą" zapoznaliśmy się z fragmentami baletu "Pan Twardowski" w 9 obrazach. Jest to dzieło Ludomira Różyckiego (1883—1953), nieco zapomnianego polskiego twórcy, który jako kompozytor zadebiutował w 1904 roku, kiedy to jego scherzo symfoniczne "Stańczyk" op. 1 wykonane zostało w Filharmonii Warszawskiej pod batutą Emila Młynarskiego. Ten sam kompozytor, rok później, wraz z Karolem Szymanowskim, Grzegorzem Fitelbergiem i Apolinarym Szeluto, założył Spółkę Nakładową Młodych Kompozytorów Polskich, która przez 7 kolejnych lat promowała za granicą świeżo powstającą muzykę polską.

Podczas niedzielnego (18.04) spotkania z "Zapomnianą klasyką" w Radiu Opole 2 KULTURA, wysłuchaliśmy natomiast premierowo i w całości nagrania z 1973 roku (wydanie z 2006 r.) w wykonaniu Orkiestry Teatru Wielkiego w Warszawie, którą poprowadził Antoni Wicherek. A chociaż to muzyka baletowa, w partiach wokalnych usłyszeliśmy: Janinę Ruśkiewicz (sopran) i Bogdana Paprockiego (tenor) oraz Chór Żeński Teatru Wielkiego w Warszawie.

W audycji zabrzmiała ponadto Ballada na fortepian i orkiestrę op. 2 Ludomira Różyckiego, którą wykona Barbara Hesse-Bukowska z towarzyszeniem Wielkiej Orkiestr Symfonicznej Polskiego Radia pod dyrekcją Jana Krenza.
12

Zobacz także

2021-10-18, godz. 18:19 Aleksandra Rojek i Yaroslav Shemet o niezwykłości koncertu obojowego Richarda Straussa i współpracy z orkiestrą Podczas drugiego koncertu (08.10) w jubileuszowym 70. sezonie artystycznym Filharmonii Opolskiej im. Józefa Elsnera zabrzmiała muzyka niemieckich twórców… » więcej 2021-09-16, godz. 22:01 W kręgu Beethovena i festiwalowych klimatów Wielkie odliczanie do 29. Śląskiego Festiwalu im. Ludwiga van Beethovena w Głogówku już dawno rozpoczęte! Wydarzenie rozpocznie się 18 września i potrwa… » więcej 2021-08-13, godz. 19:40 Międzynarodowy Kurs Muzyczny w Opolu oczami prof. Tomasza Tomaszewskiego Dosłownie tydzień po inauguracji 31. Międzynarodowego Kursu Muzycznego w Opolu w audycji "Zapomniana klasyka" (08.08) w Radiu Opole 2 KULTURA wsłuchiwaliśmy… » więcej 2021-07-31, godz. 18:08 Międzynarodowy Kurs Muzyczny i Śląskie Lato Muzyczne powracają na Opolszczyznę, po przymusowej pauzie Historia Międzynarodowego Kursu Muzycznego rozpoczyna się w 1990 roku w Głuchołazach, a choć rok 2011 przyniósł zmianę - odtąd kurs odbywa się w Opolu… » więcej 2021-07-17, godz. 20:43 Wiolonczelowe święto w sercu Nysy: zbliża się 8. Międzynarodowa Akademia Wiolonczelowa W drugiej połowie lipca (21-29.07) Nysa po raz ósmy stanie się wiolonczelową stolicą Europy! Czym jest Międzynarodowa Akademia Wiolonczelowa i co ją odróżnia… » więcej 2021-07-12, godz. 19:12 Twórczość symfoniczna Witolda Maliszewskiego przywrócona do życia Chociaż muzycy Filharmonii Opolskiej im. Józefa Elsnera rozpoczęli wakacje, to o ich pracy robi się coraz głośniej i to za sprawą projektu, który był… » więcej 2021-06-25, godz. 21:47 Muzyczne niuanse, dzięki którym Kolegium Muzyki Ewangelickiej stworzyło w Bogacicy muzyczne misterium... Jakie zabiegi muzyczne i jakie niuanse pozwalają zbudować nastrój w utworze? Jak poradzić sobie z warunkami akustycznymi, które nie zawsze są sprzyjające… » więcej 2021-05-24, godz. 14:18 Znany-nieznany Franciszek Lessel i jego koncert fortepianowy Franciszek Lessel to jedna z najbardziej zagadkowych postaci w naszej rodzimej historii muzyki. W jego życiorysie więcej jest domysłów i rozbieżnych poglądów… » więcej 2021-04-19, godz. 20:38 Kameralistyka, która zadziwia i zachwyca: spotkanie z zespołem ACh Duo Harfa i gitara - każdy z tych instrumentów jest interesujący, choć niezbyt często możemy je podziwiać na koncertach. Różnie też bywa ze skojarzeniami… » więcej 2021-04-18, godz. 21:30 "Pan Twardowski" Ludomira Różyckiego - (nie)zapomniana muzyka baletowa w polskim wydaniu W środowej (14.04) audycji "Klasyka wieczorową porą" zapoznaliśmy się z fragmentami baletu "Pan Twardowski" w 9 obrazach. Jest to dzieło Ludomira Różyckiego… » więcej
12
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »