Rozmowa z Michałem Wieczorkiem i komentarz Józefa Kotysia
– W piątek minął termin zgłaszania kandydatów w konkursie na Najlepszy Produkt Turystyczny Opolszczyzny. Dostaliśmy kilkanaście zgłoszeń, w tym kilka zupełnie nowych i naprawdę ciekawych, które mają szansę nie tylko na certyfikat OROT-u, ale także Polskiej Organizacji Turystycznej. Przypomnę, że taki certyfikat ma między innymi Muzeum Polskiej Piosenki.
Zamek w Niemodlinie wygrał w prestiżowym internetowym konkursie POT a JuraPark w Krasiejowie zgarnął wszystkie praktycznie nagrody, ze Złotym Certyfikatem POT włącznie – mówił w rozmowie „W cztery oczy” Michał Wieczorek, który odpowiada za informację w Opolskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, do której należy w tej chwili 150 różnych podmiotów, od instytucji samorządowych przez stowarzyszenia po przedsiębiorców z branży turystycznej. Zgłoszenia zostaną teraz zweryfikowane a następnie ocenione przez kapitułę. Jednym z kryteriów, jak mówi nasz gość, jest nastawienie na komercjalizację oferty – produkt turystyczny ma po prostu przynosić zyski.
Jak dodaje Wieczorek, Opolszczyzna nadal jest miejscem turystyki weekendowej dla mieszkańców ościennych województw, którzy chętnie wybierają Opole (hitem jest Muzeum Polskiej Piosenki i ZOO, które odwiedza ponad 200 tysięcy osób rocznie). Turystów przyciąga też JuraPark, zamek w Mosznej (blisko 250 tysięcy gości) czy okolice Góry św. Anny (nawet pól miliona turystów i pielgrzymów).