Radio Opole » Radio Opole w powiecie kluczborskim (DAB+) » Informacje z powiatu kluczborskiego

Informacje z powiatu kluczborskiego

2020-03-15, 13:13 Autor: Monika Matuszkiewicz

Coraz więcej osób zna swoje prawa w kwestii reklamacji czy odstąpienia od umowy. 15 marca to Światowy Dzień Konsumenta

[fot. AFRO]
[fot. AFRO]
Ponad 3 tysiące osób rocznie w Opolu korzysta z bezpłatnych porad prawnych udzielanych przez rzeczników praw konsumenta. W ubiegłym roku miejskiemu rzecznikowi udało się odzyskać pół miliona złotych na rzecz seniorów, którzy zostali oszukani przez firmy organizujące pokazy. Świadomość konsumentów wzrasta. Coraz więcej z nas potrafi zwrócić lub zareklamować produkt, który nie spełnia oczekiwań.
- W trakcie porady prawnej pomagamy przygotować projekt pisma, z którym konsument musi zgłosić się do przedsiębiorcy - mówi Bartosz Gierłach, Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta w Opolu. - Zdarzają się przypadki, kiedy konsument wyczerpał próbę samodzielnego rozstrzygnięcia sporu z przedsiębiorcą. W tej sytuacji składa wniosek do rzecznika, o prośbę podjęcia interwencji w tej sprawie. Zawsze przyjmujemy taki wniosek, później go rozpatrujemy i jeżeli zauważamy zasadność rozstrzeń konsumenta to występujemy z pisemny wnioskiem do usługodawcy, o to żeby w wyznaczonym przez nas terminie udzielił pisemnych wyjaśnień i zaproponował sposób polubownego rozstrzygnięcia sporu.

Najczęściej reklamujemy obuwie, odzież, sprzęt elektroniczny, jak również różnego rodzaju usługi, w tym imprezy turystyczne. Zdarzają się także wyjątkowe reklamacje.

- Miałem sprawę dotyczącą reklamacji kota, który miał patologiczną wadę układu pokarmowego i zmarł. Nabywczyni tego kota, która kupiła go w hodowli za kilka tysięcy złotych była nieusatysfakcjonowana i chciała zwrotu kosztów. Był też przypadek, że pan reklamował usługę przewozową. Wysłał córce do Irlandii zamrożone, ugotowane pierogi, które po podróży, mimo, że były zabezpieczone, rozmroziły się i dostarczone zostały w formie papki - mówi Janusz Kuliberda, Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta w Kluczborku.

Każdy przypadek jest rozpatrywany przez rzecznika praw konsumenta indywidualnie. Coraz większa jest skuteczność rozwiązywania sporów poza sądami. Wiele porad dla konsumentów udzielanych jest za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Dodajmy, że dziś (15.03) obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta.
Bartosz Gierłach
Janusz Kuliberda

Zobacz także

2019-08-30, godz. 08:15, Wiadomości z regionu Trzeba jeszcze poczekać na miejski autobus w Kluczborku. Przystanki wymagają lepszego przygotowania Przełom września i października to prawdopodobny termin uruchomienia pierwszej linii autobusowej w Kluczborku. » więcej 2019-08-28, godz. 17:53, Wiadomości z regionu Co dalej z budynkiem po zamkniętej porodówce w Kluczborku? Jest pierwszy pomysł Jest wstępny plan zagospodarowania pomieszczeń po zlikwidowanym oddziale położniczym w Powiatowym Centrum Zdrowia w Kluczborku. » więcej 2019-08-26, godz. 10:30, Sport i turystyka Siatkarscy pierwszoligowcy sparują przed rozpoczęciem sezonu W ostatnich dniach przedstawiciele Opolszczyzny rozgrywali mecze kontrolne przed ruszającymi we wrześniu rozgrywkami zaplecza PlusLigi. Żadna z naszych drużyn nie doznała porażki, co może być dobrym prognostykiem przed rozpoczynającym… » więcej 2019-08-24, godz. 19:30, Sport i turystyka MKS Kluczbork nadal bez wygranej w rozgrywkach III ligi MKS Kluczbork w meczu 4. kolejki rozgrywek III ligi piłkarskiej przegrał przed własną publicznością z Lechią Zielona Góra 1:2 » więcej 2019-08-24, godz. 15:41, Wiadomości z regionu Coraz więcej dzieci w wieku 6-15 lat ma problemy z wadą postawy. Akcja na opolskim rynku Wady postawy to coraz powszechniejszy problem zdrowotny u dzieci. Wychodząc temu naprzeciw, na opolskim rynku za ratuszem, fizjoterapeuci szpitala Vital Medic w Kluczborku prowadzą bezpłatne badania profilaktyczne skierowane do dzieci w… » więcej
313314315316317318319
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »