Radio Opole » Radio Opole w powiecie kluczborskim (DAB+) » Informacje z powiatu kluczborskiego

Informacje z powiatu kluczborskiego

2020-03-15, 13:13 Autor: Monika Matuszkiewicz

Coraz więcej osób zna swoje prawa w kwestii reklamacji czy odstąpienia od umowy. 15 marca to Światowy Dzień Konsumenta

[fot. AFRO]
[fot. AFRO]
Ponad 3 tysiące osób rocznie w Opolu korzysta z bezpłatnych porad prawnych udzielanych przez rzeczników praw konsumenta. W ubiegłym roku miejskiemu rzecznikowi udało się odzyskać pół miliona złotych na rzecz seniorów, którzy zostali oszukani przez firmy organizujące pokazy. Świadomość konsumentów wzrasta. Coraz więcej z nas potrafi zwrócić lub zareklamować produkt, który nie spełnia oczekiwań.
- W trakcie porady prawnej pomagamy przygotować projekt pisma, z którym konsument musi zgłosić się do przedsiębiorcy - mówi Bartosz Gierłach, Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta w Opolu. - Zdarzają się przypadki, kiedy konsument wyczerpał próbę samodzielnego rozstrzygnięcia sporu z przedsiębiorcą. W tej sytuacji składa wniosek do rzecznika, o prośbę podjęcia interwencji w tej sprawie. Zawsze przyjmujemy taki wniosek, później go rozpatrujemy i jeżeli zauważamy zasadność rozstrzeń konsumenta to występujemy z pisemny wnioskiem do usługodawcy, o to żeby w wyznaczonym przez nas terminie udzielił pisemnych wyjaśnień i zaproponował sposób polubownego rozstrzygnięcia sporu.

Najczęściej reklamujemy obuwie, odzież, sprzęt elektroniczny, jak również różnego rodzaju usługi, w tym imprezy turystyczne. Zdarzają się także wyjątkowe reklamacje.

- Miałem sprawę dotyczącą reklamacji kota, który miał patologiczną wadę układu pokarmowego i zmarł. Nabywczyni tego kota, która kupiła go w hodowli za kilka tysięcy złotych była nieusatysfakcjonowana i chciała zwrotu kosztów. Był też przypadek, że pan reklamował usługę przewozową. Wysłał córce do Irlandii zamrożone, ugotowane pierogi, które po podróży, mimo, że były zabezpieczone, rozmroziły się i dostarczone zostały w formie papki - mówi Janusz Kuliberda, Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta w Kluczborku.

Każdy przypadek jest rozpatrywany przez rzecznika praw konsumenta indywidualnie. Coraz większa jest skuteczność rozwiązywania sporów poza sądami. Wiele porad dla konsumentów udzielanych jest za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Dodajmy, że dziś (15.03) obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta.
Bartosz Gierłach
Janusz Kuliberda

Zobacz także

2019-12-15, godz. 14:45, Kultura i rozrywka Bożonarodzeniowe szopki z Afryki i Ameryki Południowej można zobaczyć w kluczborskim muzeum Blisko 100 egzotycznych szopek bożonarodzeniowych jest prezentowanych na wystawie w Muzeum im. Jana Dzierżona w Kluczborku. » więcej 2019-12-14, godz. 18:00, Wiadomości z regionu Kluczborski magistrat podsumował kolejny rok dotowania wymiany pieców. Tym razem współfinansowano 86 inwestycji 86 dotacji na wymianę starych pieców na ekologiczne udzielił w tym roku kluczborski urząd miejski. Wpłynęło co prawda 99 wniosków, ale 13 z nich nie spełniało warunków. » więcej 2019-12-11, godz. 08:00, Wiadomości z regionu Czy żona wiceburmistrza mogła wygrać konkurs na dyrektora przedszkola? "Nie da się uniknąć takich sytuacji" Żona wiceburmistrza Kluczborka wygrała konkurs na dyrektora przedszkola i pojawiły się pytania o słuszność tej decyzji. Zapytaliśmy w magistracie o szczegóły. » więcej 2019-12-10, godz. 10:30, Wiadomości z regionu Maszynista pijany, a lokomotywa w ogniu. Akcja strażaków w Kluczborku Pijanemu maszyniście zapaliła się lokomotywa w Kluczborku. Po zatrzymaniu składu na stacji kolejowej 58-letni mężczyzna zgłosił pożar elektrycznej lokomotywy. » więcej 2019-12-09, godz. 18:00, Wiadomości z regionu Za rozbój z niebezpiecznym narzędziem grozi mu kilkanaście lat więzienia. W Opolu ruszył proces Tomasza J. Miał napaść i zranić nożem, grozić śmiercią i okaleczeniem, a także ukraść dwa telefony komórkowe. Łącznie o cztery przestępstwa oskarżony jest Tomasz J., którego proces rozpoczął się w Sądzie Okręgowym w Opolu. » więcej
295296297298299300301
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »