Radio Opole » Radio Opole w powiecie kluczborskim (DAB+) » Informacje z powiatu kluczborskiego

Informacje z powiatu kluczborskiego

2020-03-15, 13:13 Autor: Monika Matuszkiewicz

Coraz więcej osób zna swoje prawa w kwestii reklamacji czy odstąpienia od umowy. 15 marca to Światowy Dzień Konsumenta

[fot. AFRO]
[fot. AFRO]
Ponad 3 tysiące osób rocznie w Opolu korzysta z bezpłatnych porad prawnych udzielanych przez rzeczników praw konsumenta. W ubiegłym roku miejskiemu rzecznikowi udało się odzyskać pół miliona złotych na rzecz seniorów, którzy zostali oszukani przez firmy organizujące pokazy. Świadomość konsumentów wzrasta. Coraz więcej z nas potrafi zwrócić lub zareklamować produkt, który nie spełnia oczekiwań.
- W trakcie porady prawnej pomagamy przygotować projekt pisma, z którym konsument musi zgłosić się do przedsiębiorcy - mówi Bartosz Gierłach, Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta w Opolu. - Zdarzają się przypadki, kiedy konsument wyczerpał próbę samodzielnego rozstrzygnięcia sporu z przedsiębiorcą. W tej sytuacji składa wniosek do rzecznika, o prośbę podjęcia interwencji w tej sprawie. Zawsze przyjmujemy taki wniosek, później go rozpatrujemy i jeżeli zauważamy zasadność rozstrzeń konsumenta to występujemy z pisemny wnioskiem do usługodawcy, o to żeby w wyznaczonym przez nas terminie udzielił pisemnych wyjaśnień i zaproponował sposób polubownego rozstrzygnięcia sporu.

Najczęściej reklamujemy obuwie, odzież, sprzęt elektroniczny, jak również różnego rodzaju usługi, w tym imprezy turystyczne. Zdarzają się także wyjątkowe reklamacje.

- Miałem sprawę dotyczącą reklamacji kota, który miał patologiczną wadę układu pokarmowego i zmarł. Nabywczyni tego kota, która kupiła go w hodowli za kilka tysięcy złotych była nieusatysfakcjonowana i chciała zwrotu kosztów. Był też przypadek, że pan reklamował usługę przewozową. Wysłał córce do Irlandii zamrożone, ugotowane pierogi, które po podróży, mimo, że były zabezpieczone, rozmroziły się i dostarczone zostały w formie papki - mówi Janusz Kuliberda, Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta w Kluczborku.

Każdy przypadek jest rozpatrywany przez rzecznika praw konsumenta indywidualnie. Coraz większa jest skuteczność rozwiązywania sporów poza sądami. Wiele porad dla konsumentów udzielanych jest za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Dodajmy, że dziś (15.03) obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta.
Bartosz Gierłach
Janusz Kuliberda

Zobacz także

2020-02-10, godz. 16:06, Sport i turystyka Za opolskimi piłkarzami kolejne sparingi. Runda wiosenna coraz bliżej Opolskie zespoły piłkarskiej przygotowują się do wznowienia ligowych rozgrywek. W weekend rozegrały kolejne sparingi. » więcej 2020-02-09, godz. 13:00, Wiadomości z regionu Ogrzewalnia w Kluczborku nie tak popularna, jak spodziewano się. Podsumowanie pierwszego miesiąca Ośrodek Pomocy Społecznej w Kluczborku podsumował pierwszy miesiąc funkcjonowania ogrzewalni dla bezdomnych i potrzebujących. Oczekiwania co do liczby korzystających były większe. » więcej 2020-02-09, godz. 06:30, Wiadomości z regionu Mniej kursów kluczborskiej komunikacji gminnej na ferie. "Gdzieś musimy szukać oszczędności" Zmiany w kursowaniu autobusu kluczborskiej komunikacji gminnej na czas ferii zimowych. » więcej 2020-02-06, godz. 15:41, Wiadomości z regionu Niepełnosprawni z Kluczborka mogą starać się o asystenta osobistego, który pomoże im w codziennych zajęciach Czworo Asystentów Osobistych Osoby Niepełnosprawnej będzie pracować w Kluczborku. Będą zatrudnieni do końca roku. Gmina została zakwalifikowana do ministerialnego programu i otrzymała na ten cel ponad 50 tysięcy złotych. » więcej 2020-02-06, godz. 09:00, Wiadomości z regionu Mieszkańcy gminy Kluczbork decydują o lokalizacji kilkunastu hotspotów Kluczborski magistrat pyta mieszkańców o miejsca najlepsze do zlokalizowania darmowych punktów dostępu do internetu. Ankieta będzie dostępna do 14 lutego. » więcej
288289290291292293294
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »