Radio Opole » Radio Opole w powiecie kluczborskim (DAB+) » Informacje z powiatu kluczborskiego

Informacje z powiatu kluczborskiego

2020-03-15, 13:13 Autor: Monika Matuszkiewicz

Coraz więcej osób zna swoje prawa w kwestii reklamacji czy odstąpienia od umowy. 15 marca to Światowy Dzień Konsumenta

[fot. AFRO]
[fot. AFRO]
Ponad 3 tysiące osób rocznie w Opolu korzysta z bezpłatnych porad prawnych udzielanych przez rzeczników praw konsumenta. W ubiegłym roku miejskiemu rzecznikowi udało się odzyskać pół miliona złotych na rzecz seniorów, którzy zostali oszukani przez firmy organizujące pokazy. Świadomość konsumentów wzrasta. Coraz więcej z nas potrafi zwrócić lub zareklamować produkt, który nie spełnia oczekiwań.
- W trakcie porady prawnej pomagamy przygotować projekt pisma, z którym konsument musi zgłosić się do przedsiębiorcy - mówi Bartosz Gierłach, Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta w Opolu. - Zdarzają się przypadki, kiedy konsument wyczerpał próbę samodzielnego rozstrzygnięcia sporu z przedsiębiorcą. W tej sytuacji składa wniosek do rzecznika, o prośbę podjęcia interwencji w tej sprawie. Zawsze przyjmujemy taki wniosek, później go rozpatrujemy i jeżeli zauważamy zasadność rozstrzeń konsumenta to występujemy z pisemny wnioskiem do usługodawcy, o to żeby w wyznaczonym przez nas terminie udzielił pisemnych wyjaśnień i zaproponował sposób polubownego rozstrzygnięcia sporu.

Najczęściej reklamujemy obuwie, odzież, sprzęt elektroniczny, jak również różnego rodzaju usługi, w tym imprezy turystyczne. Zdarzają się także wyjątkowe reklamacje.

- Miałem sprawę dotyczącą reklamacji kota, który miał patologiczną wadę układu pokarmowego i zmarł. Nabywczyni tego kota, która kupiła go w hodowli za kilka tysięcy złotych była nieusatysfakcjonowana i chciała zwrotu kosztów. Był też przypadek, że pan reklamował usługę przewozową. Wysłał córce do Irlandii zamrożone, ugotowane pierogi, które po podróży, mimo, że były zabezpieczone, rozmroziły się i dostarczone zostały w formie papki - mówi Janusz Kuliberda, Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta w Kluczborku.

Każdy przypadek jest rozpatrywany przez rzecznika praw konsumenta indywidualnie. Coraz większa jest skuteczność rozwiązywania sporów poza sądami. Wiele porad dla konsumentów udzielanych jest za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Dodajmy, że dziś (15.03) obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta.
Bartosz Gierłach
Janusz Kuliberda

Zobacz także

2020-04-21, godz. 13:30, Gospodarka Starostwo zdobyło dotację, a gmina dała wkład własny. Współpraca samorządów przy remoncie ulicy w Wołczynie Zakończył się remont niemal pół kilometra ulicy Sienkiewicza w Wołczynie przy skorzystaniu z dotacji Funduszu Dróg Samorządowych. » więcej 2020-04-19, godz. 17:30, Wiadomości z regionu Dwie szkoły z Kluczborka przejdą termomodernizację. Zamontowana zostanie też instalacja fotowoltaiczna 800 tysięcy złotych pozyskało kluczborskie starostwo we współpracy z samorządem gminnym na termomodernizację dwóch budynków. Chodzi o Zespół Szkół numer 2 i Publiczną Szkołę Podstawową numer 2. » więcej 2020-04-19, godz. 15:00, Wiadomości z regionu Niepełnosprawny mieszkaniec Kluczborka potrzebuje przystawki do wózka inwalidzkiego. Trwa zbiórka Trwa zbiórka pieniędzy dla niepełnosprawnego Grzegorza Słowińskiego z Kluczborka. Potrzeba siedmiu tysięcy złotych. » więcej 2020-04-15, godz. 12:30, Wiadomości z regionu Pobił ze skutkiem śmiertelnym swojego rodaka? Podejrzany w tej sprawie obywatel Ukrainy jest już w rękach opolskiej policji Obywatel Ukrainy zatrzymany w związku z podejrzeniem o pobicie ze skutkiem śmiertelnym. 44-latkowi grozi do 12 lat więzienia. » więcej 2020-04-10, godz. 14:45, Wiadomości z regionu 10. rocznica katastrofy smoleńskiej. Katastrofa oczami samorządowców z powiatu kluczborskiego. "Nie mieściło się to w głowie" Burmistrzowie dwóch miast powiatu kluczborskiego wspominają katastrofę smoleńską. » więcej
277278279280281282283
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »