Radio Opole » Radio Opole w powiecie kluczborskim (DAB+) » Informacje z powiatu kluczborskiego

Informacje z powiatu kluczborskiego

2020-03-15, 13:13 Autor: Monika Matuszkiewicz

Coraz więcej osób zna swoje prawa w kwestii reklamacji czy odstąpienia od umowy. 15 marca to Światowy Dzień Konsumenta

[fot. AFRO]
[fot. AFRO]
Ponad 3 tysiące osób rocznie w Opolu korzysta z bezpłatnych porad prawnych udzielanych przez rzeczników praw konsumenta. W ubiegłym roku miejskiemu rzecznikowi udało się odzyskać pół miliona złotych na rzecz seniorów, którzy zostali oszukani przez firmy organizujące pokazy. Świadomość konsumentów wzrasta. Coraz więcej z nas potrafi zwrócić lub zareklamować produkt, który nie spełnia oczekiwań.
- W trakcie porady prawnej pomagamy przygotować projekt pisma, z którym konsument musi zgłosić się do przedsiębiorcy - mówi Bartosz Gierłach, Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta w Opolu. - Zdarzają się przypadki, kiedy konsument wyczerpał próbę samodzielnego rozstrzygnięcia sporu z przedsiębiorcą. W tej sytuacji składa wniosek do rzecznika, o prośbę podjęcia interwencji w tej sprawie. Zawsze przyjmujemy taki wniosek, później go rozpatrujemy i jeżeli zauważamy zasadność rozstrzeń konsumenta to występujemy z pisemny wnioskiem do usługodawcy, o to żeby w wyznaczonym przez nas terminie udzielił pisemnych wyjaśnień i zaproponował sposób polubownego rozstrzygnięcia sporu.

Najczęściej reklamujemy obuwie, odzież, sprzęt elektroniczny, jak również różnego rodzaju usługi, w tym imprezy turystyczne. Zdarzają się także wyjątkowe reklamacje.

- Miałem sprawę dotyczącą reklamacji kota, który miał patologiczną wadę układu pokarmowego i zmarł. Nabywczyni tego kota, która kupiła go w hodowli za kilka tysięcy złotych była nieusatysfakcjonowana i chciała zwrotu kosztów. Był też przypadek, że pan reklamował usługę przewozową. Wysłał córce do Irlandii zamrożone, ugotowane pierogi, które po podróży, mimo, że były zabezpieczone, rozmroziły się i dostarczone zostały w formie papki - mówi Janusz Kuliberda, Powiatowy Rzecznik Praw Konsumenta w Kluczborku.

Każdy przypadek jest rozpatrywany przez rzecznika praw konsumenta indywidualnie. Coraz większa jest skuteczność rozwiązywania sporów poza sądami. Wiele porad dla konsumentów udzielanych jest za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Dodajmy, że dziś (15.03) obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta.
Bartosz Gierłach
Janusz Kuliberda

Zobacz także

2020-05-06, godz. 19:17, Wiadomości z regionu Włamywaczom nie udało się sforsować drzwi mieszkania w Kluczborku. Jest nagranie z monitoringu [FILM] Nieudana próba włamania przy ulicy Słowackiego w Kluczborku. Zdarzenie zarejestrowała kamera monitoringu na klatce schodowej. » więcej 2020-05-06, godz. 13:30, Gospodarka Kluczborska spółdzielnia "Przyszłość" obniżyła czynsze za najem lokali dla około 100 przedsiębiorców Spółdzielnia Mieszkaniowa 'Przyszłość' w Kluczborku obniżyła czynsze za wynajem lokali usługowych dla około 100 przedsiębiorców. » więcej 2020-05-05, godz. 16:00, Wiadomości z regionu Kluczborskie przedszkola będą funkcjonować prawdopodobnie od nowego tygodnia. Potrzeba czasu na przygotowanie Gmina Kluczbork nie otworzy jutro (06.05) przedszkoli ani oddziałów wczesnoprzedszkolnych. Przybliżony termin przygotowania placówek to poniedziałek (11.05). » więcej 2020-05-05, godz. 12:00, Wiadomości z regionu PKS Kluczbork wznowił 20 połączeń, które zawieszono w kwietniu z powodu epidemii Przywrócona została część zawieszonych połączeń autobusowych PKS Kluczbork w odpowiedzi na zapotrzebowanie mieszkańców. » więcej 2020-05-04, godz. 20:41, Wiadomości z regionu Pandemia nie przeszkodziła. Pracownicy służby więziennej oddawali krew w ramach ogólnopolskiej akcji Ponad 20 litrów krwi oddali pracownicy polskiej służby więziennej w ramach ogólnokrajowej akcji 'Służymy pomocą - mamy to we krwi'. Wzięli w niej udział również funkcjonariusze z zakładów karnych w Kluczborku i Brzegu, a także… » więcej
274275276277278279280
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »