Kierowca, pieszy i rowerzysta - policjanci będą publikować spoty w mediach społecznościowych
Opolska policja stawia na coraz większą aktywność w mediach społecznościowych. We współpracy z Wojewódzkim Ośrodkiem Ruchu Drogowego funkcjonariusze nagrywają od dzisiaj krótkie filmiki edukacyjne i uświadamiające dla użytkowników drogi.
W rolę pieszego, kierowcy i rowerzysty wciela się Andrzej Rak, wicedyrektor WORD w Opolu. Opolscy policjanci podkreślają, że przez social media docierają do pięciu milionów odbiorców miesięcznie.
- Filmiki są tworzone w taki luźny sposób – nieraz z przymrużeniem oka, a nieraz zmuszają do dyskusji. Wszystko po to, by w jak najprostszy sposób przekazać, o co chodzi w przepisach na przykład ruchu drogowego. Robiąc to nie jak w kodeksie, ale bardzo przystępnie, próbujemy dotrzeć do jak największej liczby odbiorców - mówi sierżant sztabowy Marta Białek, odpowiedzialna za media społecznościowe w zespole prasowym KWP.
- Rozpinamy krawaty, podwijamy rękawy koszul i w ten sposób chcemy pokazywać, że jesteśmy blisko ludzi, bo przecież także jesteśmy użytkownikami drogi. Tu nie może być zadęcia czy pompy. To musi być krótkie, fajne i nowoczesne - dodaje aspirant sztabowy Piotr Chwastowski z zespołu prasowego KWP.
- Chcemy również unaocznić złe zachowania, które generują zdarzenia drogowe. Dobrym przykładem jest tutaj wjeżdżanie na przejazd dla rowerów bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd - zwraca uwagę podkomisarz Tomasz Kukułka, ekspert Wydziału Ruchu Drogowego KWP.
Więcej o nowych pomysłach policji na dotarcie do mieszkańców przez social media powiemy w jutrzejszym (24.08) magazynie Reporterskie tu i teraz. Premierę pierwszego spotu zapowiedziano na piątek (25.08).
- Filmiki są tworzone w taki luźny sposób – nieraz z przymrużeniem oka, a nieraz zmuszają do dyskusji. Wszystko po to, by w jak najprostszy sposób przekazać, o co chodzi w przepisach na przykład ruchu drogowego. Robiąc to nie jak w kodeksie, ale bardzo przystępnie, próbujemy dotrzeć do jak największej liczby odbiorców - mówi sierżant sztabowy Marta Białek, odpowiedzialna za media społecznościowe w zespole prasowym KWP.
- Rozpinamy krawaty, podwijamy rękawy koszul i w ten sposób chcemy pokazywać, że jesteśmy blisko ludzi, bo przecież także jesteśmy użytkownikami drogi. Tu nie może być zadęcia czy pompy. To musi być krótkie, fajne i nowoczesne - dodaje aspirant sztabowy Piotr Chwastowski z zespołu prasowego KWP.
- Chcemy również unaocznić złe zachowania, które generują zdarzenia drogowe. Dobrym przykładem jest tutaj wjeżdżanie na przejazd dla rowerów bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd - zwraca uwagę podkomisarz Tomasz Kukułka, ekspert Wydziału Ruchu Drogowego KWP.
Więcej o nowych pomysłach policji na dotarcie do mieszkańców przez social media powiemy w jutrzejszym (24.08) magazynie Reporterskie tu i teraz. Premierę pierwszego spotu zapowiedziano na piątek (25.08).