Prawie 50 gimnazjalistów z województwa opolskiego przystąpiło do Dyktanda Dyplomatycznego
Już po raz drugi Regionalny Ośrodek Debaty Międzynarodowej w Opolu sprawdził znajomość poprawnej polszczyzny wśród młodych ludzi i jednocześnie zainteresował ich sprawami międzynarodowymi.
Tekst został odczytany dwukrotnie, a gimnazjaliści mieli na napisanie dyktanda 30 minut.
- Szlifowanie ortografii to jedno, ale chcemy też zwrócić uwagę na karierę dyplomatyczną i zwrócić uwagę na to, jak można się rozwinąć w tym kierunku - mówi Łukasz Cichy, konsultant opolskiego RODM. - Tekst dyktanda jest opowiadaniem o pracy w ośrodku dyplomatycznym. Uczniowie pisząc to dyktando uzyskują informację, jak właściwie wygląda praca w dyplomacji, na tej europejskiej arenie - dodaje Cichy.
- Było dużo organów Unii Europejskiej, które naprawdę nie wiadomo było czy napisać z wielkiej litery, czy z małej litery. To był dla mnie taki największy problem. Jeśli chodzi o "rz", czy "ż" to nie miałam z tym trudności - zaznacza Karolina z Publicznego Gimnazjum w Zagwiździu.
- Szlifowanie ortografii to jedno, ale chcemy też zwrócić uwagę na karierę dyplomatyczną i zwrócić uwagę na to, jak można się rozwinąć w tym kierunku - mówi Łukasz Cichy, konsultant opolskiego RODM. - Tekst dyktanda jest opowiadaniem o pracy w ośrodku dyplomatycznym. Uczniowie pisząc to dyktando uzyskują informację, jak właściwie wygląda praca w dyplomacji, na tej europejskiej arenie - dodaje Cichy.
- Było dużo organów Unii Europejskiej, które naprawdę nie wiadomo było czy napisać z wielkiej litery, czy z małej litery. To był dla mnie taki największy problem. Jeśli chodzi o "rz", czy "ż" to nie miałam z tym trudności - zaznacza Karolina z Publicznego Gimnazjum w Zagwiździu.