Przypomnijmy, że ten obiekt jest własnością Skarbu Państwa. – Ale w czyim jest zarządzie? Samorządu – podkreślił Adrian Czubak.
- Ja podjąłem wszelkie działania, zacząłem przekonywać odpowiednie osoby i udało się tę całą inwestycję wpisać do Kontraktu Terytorialnego. A to oznacza przyznanie jej dodatkowych punktów, co umożliwiło otrzymanie dużego wsparcia w ramach dotacji. I inwestor, czyli gmina Leśnica i starostwo strzeleckie otrzymali tyle ile potrzebowali. Natomiast nie jestem po wyższej szkole wróżbiarstwa, żeby wiedzieć, że w ciągu kilku lat koszty inwestycyjne wzrosną, to powinien przewidywać inwestor. Przez wiele lat nie zrobiono nic, żeby ta inwestycja była zakończona. Powoływanie się na wojewodę czy premiera jest spóźnione, co nie oznacza, że i tak podejmę działania, żeby ta inwestycja w ogóle się rozpoczęła – mówił Czubak.
W kolejnej części programu poruszyliśmy kwestię panelu pt. „Rzeką taniej”, czyli rozmów na temat żeglugi śródlądowej, które miały miejsce na katowickiej konwencji Zjednoczonej Prawicy.
- Ze swojej strony przedstawiłem jakie działania podjąłem, prócz realizacji polityki rządowej, aby na nowo zarazić entuzjazmem do rzeki. Kiedy patrzymy na inne kraje, to transport rzeczny jest jedną z ważniejszych gałęzi, przoduje Holandia, gdzie prawie 50% transportu odbywa się rzeką - mówił Czubak. W Polsce to tylko 0,3%.
Wojewoda wskazał też na Czechy, Słowację czy Bułgarię gdzie transport rzeką stanowi 12-15%. – Przed nami wiele zadań, pokazałem jak na przykładzie Opolszczyzny podjęliśmy ten temat na nowo poprzez np. deklarację odrzańską czy organizację II Kongresu Żeglugi Śródlądowej - mówił Czubak.
Przypomnijmy, kongres odbędzie się we wrześniu w Centrum Wystawienniczo – Kongresowym w Opolu.
Adrian Czubak przypomniał także o busach 500 plus objeżdżających województwo. Do tej pory był w ponad 20 gminach i będzie odwiedzał kolejne miejscowości.