- Obecnie, o sukcesie przedsiębiorstwa decyduje sprawna logistyka, a nie produkt. Nasycenie producentów jest olbrzymie, więc dzisiaj konkurujemy logistyką - uważa Artur Kamiński.
Spółka ZAK S. A jest zaangażowana w organizację II Kongresu Żeglugi Śródlądowej.
- To "dziecko" Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego i cieszę się, że debatę o żegludze przeniesiono na tory Opolskie. Wielu ministrów odpowiedzialnych za te kwestie, większość przedsiębiorców, świat nauki przyjedzie do Opola - zapowiedział.
Na wykorzystaniu rzek, jako wodnych dróg transportowych, zyskują nie tylko przewoźnicy i duże zakłady, ale także samorządy i lokalni mieszkańcy.
- To rozwój wszechstronny. Żeglowna Odra wpisałaby się w europejską drogę Odra Dunaj Łaba. Każda przewieziona rzeką tona, to są pieniądze. Prowadzi to do rozwoju samorządów i rozwoju biznesu skupionego wokół centrów i hub'ów logistycznych - mówił w Loży Radiowej wiceprezes Grupy Azoty ZAK S.A
Ważne jest, jak będzie poprowadzony szlak wodny Odra, Dunaj Łaba. Newralgicznym jest połączenie Ostrawy i Koźla. Rozważana jest trasa prowadząca kanałem gliwicki, kanałem śląskim i kanałem kędzierzyńskim, który dopływa do portu w Grupie Azoty Kędzierzyn.
To pozwoliło by na rozwój portu przy zakładach azotowych. Kędzierzyńskie azoty angażują się w projekty badawcze w zakresie poprawy żeglowności Odry mając nadzieję, że to spowoduje pozytywną decyzję o wyborze wariantu ODW przez kanał kędzierzyński
- Decyzja polskiego rządu musi być podjęta wspólnie z rządem czeskim - zaznaczył.