Remont kędzierzyńsko-kozielskich śluz na Kanale Gliwickim za półmetkiem. Już można korzystać ze zmodernizowanych komór
Już ponad połowa zaplanowanych prac budowlanych została zrealizowana podczas remontu śluz Sławięcice i Nowa Wieś na Kanale Gliwickim na terenie Kędzierzyna-Koźla. Ich modernizacja to część większego projektu naprawy wszystkich obiektów hydrotechnicznych na tej drodze wodnej. Prace rozpoczęły się niemal dwa lata temu i potrwają do 2021 roku.
- Roboty idą zgodnie z planem, jest już wykonane ponad 50% prac – mówi Linda Hofman, rzecznik Wód Polskich z Gliwic. – Zarówno na jednym, jak i na drugim obiekcie wykonawca zakończył prace w jednej komorze śluzy, tak by móc je relokować do kolejnej. A zatem w zbliżającym się sezonie nawigacyjnym jednostki, które będą pokonywały Kanał Gliwicki, będą korzystały już ze zmodernizowanych komór śluz Sławięcice i Nowa Wieś.
Remont śluz to pierwsza taka inwestycja od czasu ich powstania, czyli od przeszło 80 lat. Poza naprawą brzegów i dna śluz, wymieniane są ich wrota, a napęd ręczny zmieniany jest na automatyczny. Poprawią się też warunki pracy zatrudnionych tam osób – w końcu w budynkach śluz powstaną toalety. Do tej pory korzystać można było jedynie z zewnętrznych kontenerów.
Projekt modernizacji wszystkich śluz Kanału Gliwickiego kosztuje blisko 72 mln zł.
Remont śluz to pierwsza taka inwestycja od czasu ich powstania, czyli od przeszło 80 lat. Poza naprawą brzegów i dna śluz, wymieniane są ich wrota, a napęd ręczny zmieniany jest na automatyczny. Poprawią się też warunki pracy zatrudnionych tam osób – w końcu w budynkach śluz powstaną toalety. Do tej pory korzystać można było jedynie z zewnętrznych kontenerów.
Projekt modernizacji wszystkich śluz Kanału Gliwickiego kosztuje blisko 72 mln zł.