Nasz gość dodaje, że jesteśmy jedynym regionem, w którym aż dwie turystyczne atrakcje mają Złoty Certyfikat Polskiej Organizacji Turystycznej: jako pierwszy otrzymał taki certyfikat JuraPark w Krasiejowie, od kilkunastu dni może się nim także poszczycić Muzeum Polskiej Piosenki.
Rakoczy przyszedł do Loży, by zareklamować akcję "Polska za pół ceny", wymyśloną w Poznaniu i z powodzeniem organizowaną od kilku lat w całym kraju.
- Idea jest taka, by turysta faktycznie mógł skorzystać z jakichś turystycznych usług, zwiedzania muzeum, posiłku czy noclegu, za połowę normalnej stawki - tłumaczy. - Oczywiście w kampanię włączają się tylko ci gestorzy atrakcji turystycznych, którzy chcą. To się opłaca obu stronom, bo w grę wchodzi okres poza sezonem, gdy turystów jest mniej i hotele czy restauracje mają mniejsze obłożenie. Obniżając cenę, zmniejszają zysk, ale ponieważ przyciągają nowych klientów, ogólny zysk jest przyzwoity.
W minionym roku w akcji wzięło udział kilkanaście opolskich instytycji, od JuraParku, przez zamki w Mosznej i Niemodlinie, po muzea, galerie artystyczne i stanice kajakowe.
- Zachęcam także Opolan, by weekendowo korzystali z atrakcji w swoim województwie - mówi Rakoczy.