"Opole nadaje rytm" to kolejne hasło promocyjne miasta. Było już "Opole miasto bez granic", "Opole stolicą polskiej piosenki" "W Opolu wszystko gra". Łukasz Śmierciak, naczelnik Wydziału Promocji Urzędu Miasta wyjaśnił, w rozmowie "W cztery oczy", że oficjalne hasła promocyjne są dwa i były wprowadzone kilkanaście lat temu. - To "Opole stolicą polskiej piosenki" i "Opole miasto bez granic". To ostatnie jest rozumiane na przykład w kontekście barier architektonicznych lub innych kontekstach, które nie były zbyt wartościowe z punktu widzenia promocji miasta. Dlatego postanowiliśmy wprowadzić nowe hasło - stwierdził Łukasz Śmierciak. - Odnosimy się w nim nie tylko do tego, że Opole jest stolicą piosenki, ale też to stylu życia w mieście, jego atrakcji i możliwości biznesowych. Chcemy w ten sposób stworzyć nowy wizerunek miasta. Bardziej atrakcyjny z punktu widzenia turystów - zapowiedział.