Oszuści internetowi w akcji. Kolejne przypadki w Brzegu
Policja w Brzegu ponawia apel o przezorność podczas transakcji realizowanych w internecie. Kiedy telefonuje do nas osoba podająca się za pracownika banku lub za policjanta i informuje, że nasze oszczędności są zagrożone, warto zachować czujność - to najczęściej próba oszustwa. Liczba takich zgłoszeń na policję ostatnio rośnie.
O przebiegłości oszustów przekonała się jedna z mieszkanek Brzegu, która została oszukana na jednym z portali, wystawiając na sprzedaż sukienkę.
Zainteresowana kupnem osoba zaproponowała załatwienie transakcji na innym portalu, poprzez link do strony bankowej. Dzięki tej metodzie pieniądze miały trafić bezpośrednio na konto sprzedającej.
Po wejściu w link poszkodowana wykonała wszystkie wskazane kroki – podała dane karty, login i hasło do konta bankowego, a następnie dodała kolejne urządzenie do swojej aplikacji mobilnej i straciła 3000 złotych - informuje KPP w Brzegu.
Do drugiego oszustwa doszło kilka dni wcześniej, kiedy mieszkanka Brzegu odebrała telefon od mężczyzny podającego się za pracownika banku, który twierdził, że ktoś próbuje na jej rachunek zaciągnąć kredyt, a celem zabezpieczenia środków na koncie polecono jej przelać pieniądze przelać na rzekomo bezpieczne konto. Po wykonaniu zalecanych instrukcji kobieta straciła łącznie 25 000 złotych.
Policja ponawia apel o przezorność i przypomina, że działający anonimowo oszuści wykorzystują każdą sposobność, by się wzbogacić. Również na portalach sprzedażowych zachowajmy czujność i nie podawajmy żadnych danych do kont bankowych.
Zainteresowana kupnem osoba zaproponowała załatwienie transakcji na innym portalu, poprzez link do strony bankowej. Dzięki tej metodzie pieniądze miały trafić bezpośrednio na konto sprzedającej.
Po wejściu w link poszkodowana wykonała wszystkie wskazane kroki – podała dane karty, login i hasło do konta bankowego, a następnie dodała kolejne urządzenie do swojej aplikacji mobilnej i straciła 3000 złotych - informuje KPP w Brzegu.
Do drugiego oszustwa doszło kilka dni wcześniej, kiedy mieszkanka Brzegu odebrała telefon od mężczyzny podającego się za pracownika banku, który twierdził, że ktoś próbuje na jej rachunek zaciągnąć kredyt, a celem zabezpieczenia środków na koncie polecono jej przelać pieniądze przelać na rzekomo bezpieczne konto. Po wykonaniu zalecanych instrukcji kobieta straciła łącznie 25 000 złotych.
Policja ponawia apel o przezorność i przypomina, że działający anonimowo oszuści wykorzystują każdą sposobność, by się wzbogacić. Również na portalach sprzedażowych zachowajmy czujność i nie podawajmy żadnych danych do kont bankowych.