Radio Opole » Wiadomości z regionu
2022-09-12, 10:38 Autor: Monika Matuszkiewicz

Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gości

Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Jak skusić klientów ofertą noclegu, efektywnie sprzedać pokój w hotelu czy jak zachęcić gościa do powrotu? - między innymi tego będą się uczyć przez 4 dni obecni i przyszli pracownicy branży hotelarskiej. W szkoleniu pod nazwą "Zostań zawodowcem z OROT! Program rozwoju kompetencji dla sektora turystyki województwa opolskiego" bierze udział blisko 20 osób.
- W ciągu tych 4 dni osoby szkolące się będą miały 8-godzinne wykłady z profesjonalnym trenerem. Skupiamy się przede wszystkim na przyjmowaniu gościu hotelowych - mówi Piotr Mielec, dyrektor biura Opolskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. - Czyli wszystkie obowiązki i funkcje związane z prowadzeniem recepcji, obsługą gościa hotelowego, kierowania go już w obiekcie noclegowym. To będzie szkolenie teoretyczne i praktyczne. Przedstawionych też będzie wiele przykładów z życia wziętych. Myślę, że to będzie bardzo przydatne.

- Tutaj mamy głównie recepcjonistów i skupiamy się na ich pracy, bo do najłatwiejszych ona nie należy. Oni przez cały czas są nastawieni na ogląd ludzi, a przy tym muszą być w gotowości, aby przyjąć nowego klienta - dodaje Anna Możdżyńska, szkoleniowiec.

- Nam bardzo zależy, żeby w dzisiejszych czasach, gdzie jest bardzo dużo automatyzacji i większość gości może zrobić rezerwację przez portal rezerwacyjny, wyszkolić recepcjonistów, tak aby, jak najwięcej gości dokonywało rezerwacji bezpośrednich. Chcemy też, aby ci goście byli stałymi ambasadorami danego hotelu i chcieli do niego wracać. Dodatkowo, żeby mówili dobrze o tym miejscu swoim znajomym. To jest taki marketing szeptany.

Jedną z osób biorących udział w szkoleniu jest Eliza Kamińska z hotelu w Jakubowicach. Jak podkreśla, w pracy recepcjonistki najważniejsze jest pierwsze wrażenie na gościu. Jeśli wejdzie i zobaczy uśmiechniętą osobę, to będzie miał świadomość, że jest tu miło i warto zostać.

- Najważniejsze jest, żeby ten gość czuł się dobrze, abyśmy wiedzieli, co zrobić, żeby czuł się swobodnie na recepcji i potem, żeby jego wizyta w hotelu była udana. Najtrudniejsze są sytuacje, które trzeba rozwiązywać, bo sama obsługa nie jest niczym trudnym, jeśli się wie, jak to zrobić i zna się podstawowe zasady obsługi gościa. Także najtrudniejsze są sytuacje, które miały miejsce, czyli niezadowolenie i rozwiązywanie tego konfliktu z gościem.

Osoby, które ukończą kurs otrzymają certyfikat od Opolskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. Szkolenie to zostało zorganizowane w ramach Europejskiego Budżetu Obywatelskiego.
Piotr Mielec
Anna Możdżyńska
Eliza Kamińska

Wiadomości z regionu

2024-06-26, godz. 20:38 Pożar budynku typu "bliźniak" w opolskich Bierkowicach Pożar budynku mieszkalnego typu 'bliźniak' na ul. Sobótki w Opolu-Bierkowicach. Z ogniem walczy 8 zastępów strażaków. » więcej 2024-06-26, godz. 20:15 "Spokój może nas uratować". WOPR o bezpiecznym wypoczynku nad wodą 'Nasze bezpieczeństwo w dużej mierze zależy od nas samych' - mówią ratownicy wodni. Jednocześnie przypominają, że brak umiejętności, niewłaściwy nadzór… » więcej 2024-06-26, godz. 20:00 Opolskie będzie miało Radę Seniorów. Nabór chętnych startuje w czwartek Jeszcze w tym roku nowym organem doradczym marszałka województwa opolskiego zostanie Rada Seniorów Województwa Opolskiego. Od czwartku (27.06) rusza przyjmowanie… » więcej 2024-06-26, godz. 19:00 Złote algi. Są doraźne pomysły na uniknięcie masowego śnięcia ryb w Odrze Powinniśmy działać profilaktycznie, zamiast czekać na katastrofę ryb w rzece po zakwitnięciu złotej algi - mówi Jakub Roszuk, dyrektor biura Okręgu Polskiego… » więcej 2024-06-26, godz. 18:35 "Sytuacja nietypowa". Burmistrz Głuchołaz z absolutorium Bez kontrowersji przeszło udzielenie absolutorium burmistrzowi Głuchołaz z wykonania ubiegłorocznego budżetu. Uchwałę poprało 15 spośród 20 radnych… » więcej 2024-06-26, godz. 16:09 Perspektywy 2024. Uniwersytet Opolski nadal w czołówce uczelni ogólnopolskich Nieznaczny spadek z siódmego na ósme miejsce wśród uniwersytetów w kraju zanotował Uniwersytet Opolski w tegorocznym rankingu Perspektyw. Opolska uczelnia… » więcej 2024-06-26, godz. 16:00 Gmina Prudnik ma wiele propozycji aktywnego spędzenia wakacji Zajęcia sportowe i kulturalne w Prudniku oraz sołectwach - to wakacyjna oferta spędzania wolnego czasu w tej gminie. Program adresowany jest do uczniów i … » więcej 2024-06-26, godz. 15:20 Jest drugie podejście do zakupu pociągów dla Opolskiego. Pierwszy przetarg unieważniony Samorząd województwa opolskiego podejmuje drugą próbę zakupu nawet 20 elektrycznych szynobusów, które mają w perspektywie wozić pasażerów kolei regionalnej… » więcej 2024-06-26, godz. 14:30 Akcja służb na DK11. "Kierowców trzeba uczulać i edukować" 'Bezpiecznie na wakacje - DK11' to akcja prewencyjno-kontrolna, w którą zaangażowało się kilka instytucji. » więcej 2024-06-26, godz. 14:07 Śmiertelny wypadek na DK46. Zderzenie busa przewożącego dzieci z osobówką Uwaga kierowcy. Duże utrudnienia w ruchu na trasie krajowej nr 46 z Nysy do Kłodzka. Około godziny 13:30, na wysokości miejscowości Kamienica doszło do zderzenia… » więcej
1234567
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »