Radio Opole » Wiadomości z regionu
2022-09-12, 10:38 Autor: Monika Matuszkiewicz

Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gości

Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Jak skusić klientów ofertą noclegu, efektywnie sprzedać pokój w hotelu czy jak zachęcić gościa do powrotu? - między innymi tego będą się uczyć przez 4 dni obecni i przyszli pracownicy branży hotelarskiej. W szkoleniu pod nazwą "Zostań zawodowcem z OROT! Program rozwoju kompetencji dla sektora turystyki województwa opolskiego" bierze udział blisko 20 osób.
- W ciągu tych 4 dni osoby szkolące się będą miały 8-godzinne wykłady z profesjonalnym trenerem. Skupiamy się przede wszystkim na przyjmowaniu gościu hotelowych - mówi Piotr Mielec, dyrektor biura Opolskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. - Czyli wszystkie obowiązki i funkcje związane z prowadzeniem recepcji, obsługą gościa hotelowego, kierowania go już w obiekcie noclegowym. To będzie szkolenie teoretyczne i praktyczne. Przedstawionych też będzie wiele przykładów z życia wziętych. Myślę, że to będzie bardzo przydatne.

- Tutaj mamy głównie recepcjonistów i skupiamy się na ich pracy, bo do najłatwiejszych ona nie należy. Oni przez cały czas są nastawieni na ogląd ludzi, a przy tym muszą być w gotowości, aby przyjąć nowego klienta - dodaje Anna Możdżyńska, szkoleniowiec.

- Nam bardzo zależy, żeby w dzisiejszych czasach, gdzie jest bardzo dużo automatyzacji i większość gości może zrobić rezerwację przez portal rezerwacyjny, wyszkolić recepcjonistów, tak aby, jak najwięcej gości dokonywało rezerwacji bezpośrednich. Chcemy też, aby ci goście byli stałymi ambasadorami danego hotelu i chcieli do niego wracać. Dodatkowo, żeby mówili dobrze o tym miejscu swoim znajomym. To jest taki marketing szeptany.

Jedną z osób biorących udział w szkoleniu jest Eliza Kamińska z hotelu w Jakubowicach. Jak podkreśla, w pracy recepcjonistki najważniejsze jest pierwsze wrażenie na gościu. Jeśli wejdzie i zobaczy uśmiechniętą osobę, to będzie miał świadomość, że jest tu miło i warto zostać.

- Najważniejsze jest, żeby ten gość czuł się dobrze, abyśmy wiedzieli, co zrobić, żeby czuł się swobodnie na recepcji i potem, żeby jego wizyta w hotelu była udana. Najtrudniejsze są sytuacje, które trzeba rozwiązywać, bo sama obsługa nie jest niczym trudnym, jeśli się wie, jak to zrobić i zna się podstawowe zasady obsługi gościa. Także najtrudniejsze są sytuacje, które miały miejsce, czyli niezadowolenie i rozwiązywanie tego konfliktu z gościem.

Osoby, które ukończą kurs otrzymają certyfikat od Opolskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. Szkolenie to zostało zorganizowane w ramach Europejskiego Budżetu Obywatelskiego.
Piotr Mielec
Anna Możdżyńska
Eliza Kamińska

Wiadomości z regionu

2024-07-22, godz. 07:00 Jest alert IMGW. Poniedziałek pod znakiem wysokich temperatur i burz Ostrzeżenie o upałach oraz burzach wydano dla całej Opolszczyzny. » więcej 2024-07-22, godz. 06:55 Cenne zwycięstwo żużlowców Kolejarza Opole w Niemczech W meczu 9. kolejki 2. Ligi Żużlowej Kolejarz Opole pokonał na wyjeździe Landshut Devils 51:38 i wywalczył również punkt bonusowy. Dzięki tej wygranej opolanie… » więcej 2024-07-21, godz. 19:07 Szwedzka ciężarówka najpiękniejsza na jubileuszowym 20. Master Truck Show Utrzymana w niebieskiej tonacji barw, z hokejowymi elementami ciężarówka okazała się najpiękniejszą na tegorocznym Master Truck Show w Polskiej Nowej Wsi… » więcej 2024-07-21, godz. 16:08 "Przedwieczór" zwyciężył głuchołaską "Kropkę". Po raz pierwszy nagrodę przyznało Radio Opole [ZDJĘCIA] Duet Przedwieczór z Mińska Mazowieckiego zwyciężył 16. Międzynarodowy Festiwal Piosenki Turystycznej w Głuchołazach. Impreza, przypomnijmy, trwa od piątku… » więcej 2024-07-21, godz. 15:27 Ciało mężczyzny wyłowiono z Nysy Kłodzkiej. Na miejscu pracują służby W Skorogoszczy strażacy wyłowili ciało z Nysy Kłodzkiej. O tym, że w wodzie znajduje się człowiek służby powiadomił świadek. » więcej 2024-07-21, godz. 15:15 Opolanie szukają ochłody. Tłumy na basenie Upały doskwierają mieszkańcom Opola. Szukają ochłody nad wodą. Wszystkie okoliczne kąpieliska, zarówno Bolko, jak i Malina, są zatłoczone. » więcej 2024-07-21, godz. 15:07 Wakacyjne niedziele można spędzić na szlaku opolskich legend. "Mamy okazję je poznać" 'Szlakiem opolskich legend' podążali dziś w stolicy regionu spacerowicze wspólnie ze stowarzyszeniem Mantikora. » więcej 2024-07-21, godz. 15:05 Ostatni dzień Master Truck Show 2024. "Jest na co popatrzeć" [ZDJĘCIA] Na lotnisku w Polskiej Nowej Wsi koło Opola trwa Master Truck Show, czyli największy w Polsce i jeden z najliczniejszych w Europie zlot tuningowanych samochodów… » więcej 2024-07-21, godz. 14:34 Zdarzenie drogowe na DW416 w Głogówku. Auto osobowe uderzyło w traktor Mogą być utrudnienia na DW 416 w Głogówku. O 12:45 doszło tam do zderzenia osobówki i ciągnika rolniczego. Pojazdami podróżowały dwie osoby i obie są… » więcej 2024-07-21, godz. 13:00 Rodzicu, pilnuj swojego dziecka nad wodą! Apelują ratownicy WOPR O pilnowanie dzieci na plaży apelują ratownicy wodni dyżurujący na kąpielisku Bolko w Opolu. Jak podkreślają, dzieci pozostawione bez opieki są narażone… » więcej
1234567
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »