Radio Opole » Wiadomości z regionu
2022-09-12, 10:38 Autor: Monika Matuszkiewicz

Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gości

Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Blisko 20 recepcjonistów z opolskich hoteli rozpoczęło kurs z obsługi gościa hotelowego [fot.M.Matuszkiewicz]
Jak skusić klientów ofertą noclegu, efektywnie sprzedać pokój w hotelu czy jak zachęcić gościa do powrotu? - między innymi tego będą się uczyć przez 4 dni obecni i przyszli pracownicy branży hotelarskiej. W szkoleniu pod nazwą "Zostań zawodowcem z OROT! Program rozwoju kompetencji dla sektora turystyki województwa opolskiego" bierze udział blisko 20 osób.
- W ciągu tych 4 dni osoby szkolące się będą miały 8-godzinne wykłady z profesjonalnym trenerem. Skupiamy się przede wszystkim na przyjmowaniu gościu hotelowych - mówi Piotr Mielec, dyrektor biura Opolskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. - Czyli wszystkie obowiązki i funkcje związane z prowadzeniem recepcji, obsługą gościa hotelowego, kierowania go już w obiekcie noclegowym. To będzie szkolenie teoretyczne i praktyczne. Przedstawionych też będzie wiele przykładów z życia wziętych. Myślę, że to będzie bardzo przydatne.

- Tutaj mamy głównie recepcjonistów i skupiamy się na ich pracy, bo do najłatwiejszych ona nie należy. Oni przez cały czas są nastawieni na ogląd ludzi, a przy tym muszą być w gotowości, aby przyjąć nowego klienta - dodaje Anna Możdżyńska, szkoleniowiec.

- Nam bardzo zależy, żeby w dzisiejszych czasach, gdzie jest bardzo dużo automatyzacji i większość gości może zrobić rezerwację przez portal rezerwacyjny, wyszkolić recepcjonistów, tak aby, jak najwięcej gości dokonywało rezerwacji bezpośrednich. Chcemy też, aby ci goście byli stałymi ambasadorami danego hotelu i chcieli do niego wracać. Dodatkowo, żeby mówili dobrze o tym miejscu swoim znajomym. To jest taki marketing szeptany.

Jedną z osób biorących udział w szkoleniu jest Eliza Kamińska z hotelu w Jakubowicach. Jak podkreśla, w pracy recepcjonistki najważniejsze jest pierwsze wrażenie na gościu. Jeśli wejdzie i zobaczy uśmiechniętą osobę, to będzie miał świadomość, że jest tu miło i warto zostać.

- Najważniejsze jest, żeby ten gość czuł się dobrze, abyśmy wiedzieli, co zrobić, żeby czuł się swobodnie na recepcji i potem, żeby jego wizyta w hotelu była udana. Najtrudniejsze są sytuacje, które trzeba rozwiązywać, bo sama obsługa nie jest niczym trudnym, jeśli się wie, jak to zrobić i zna się podstawowe zasady obsługi gościa. Także najtrudniejsze są sytuacje, które miały miejsce, czyli niezadowolenie i rozwiązywanie tego konfliktu z gościem.

Osoby, które ukończą kurs otrzymają certyfikat od Opolskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. Szkolenie to zostało zorganizowane w ramach Europejskiego Budżetu Obywatelskiego.
Piotr Mielec
Anna Możdżyńska
Eliza Kamińska

Wiadomości z regionu

2024-12-22, godz. 16:00 "Trafiony prezent". Powodzianie dostali węgiel kupiony przez Caritas Diecezji Opolskiej Ponad 120 ton węgla dla powodzian kupiła i przekazała Caritas Diecezji Opolskiej. » więcej 2024-12-22, godz. 15:58 Inwestycja "o szczególnym znaczeniu". Szansa na 10 milionów złotych dla opolskiego stadionu Opolski stadion znalazł się na dwóch, ministerialnych listach dotacji dla inwestycji 'o szczególnym znaczeniu dla sportu'. Siedem milionów złotych resort… » więcej 2024-12-22, godz. 13:53 "Trzeba robić wszystko, żeby wrócić do normalności". Charytatywny turniej dla Hattricka Głuchołazy Międzynarodowy turniej piłkarski, licytacja gadżetów i koszulek ekstraklasowych klubów Cracovii Kraków, Rakowa Częstochowa i Piasta Gliwice oraz stroju… » więcej 2024-12-22, godz. 12:25 "Opolski sport rośnie w siłę". Mikołajkowe zmagania młodych amatorów pływania Najmłodszy zawodnik miał dwa lata, a najstarszy 14. Za nami Zawody Pływackie o puchar Świętego Mikołaja na pływalni Akwarium w Opolu. Do rywalizacji przystąpiło… » więcej 2024-12-22, godz. 11:51 Pasterka w Radiu Opole. W tym roku nadajemy świątecznie z Otmuchowa Mszę w uroczystość Narodzenia Pańskiego będziemy transmitować z kościoła p.w. św. Mikołaja i Franciszka Ksawerego. » więcej 2024-12-22, godz. 11:30 Ruszyła budowa nowej hali sportowej przy PSP nr 26 W Opolu Przy Publicznej Szkole Podstawowej nr 26 w Opolu ruszyły prace związane z budową nowej hali sportowej. Inwestycja jest realizowana w ramach ministerialnego… » więcej 2024-12-22, godz. 09:54 "Trzeba to przejść". Dla powodzian tegoroczne święta będą trudne - Będzie ciężko, ale ważne, że razem - takie słowa można usłyszeć z ust powodzian na temat tegorocznych świąt. Jak podkreślają, będą one zupełnie… » więcej 2024-12-22, godz. 09:53 Program wsparcia żywnościowego w naszym regionie będzie przedłużony Osoby potrzebujące będą mogły nadal korzystać z programu wsparcia żywnościowego. Jest zgoda, aby tegoroczną edycję w ramach zadania - Fundusze Europejskie… » więcej 2024-12-21, godz. 20:23 Śmiertelny wypadek w Opolu - zginął motocyklista [AKTUALIZACJA] Do śmiertelnego wypadku z udziałem motocyklisty doszło w sobotę wieczorem (21.12) na ul. Niemodlińskiej w Opolu. Na miejscu pracują służby ratunkowe, ulica… » więcej 2024-12-21, godz. 19:15 "Namiastka świątecznej atmosfery". Prezenty od św. Mikołaja dla powodzian Ponad 30 paczek od świętego Mikołaja zawieźli mieszkańcy gminy Olesno osobom poszkodowanym w powodzi z Nowego Świętowa w gminie Głuchołazy. » więcej
1234567
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »