Nowy most na Odrze. Opole ma plan budowy trzeciego etapu obwodnicy południowej
Władze Opola chcą budować kolejny odcinek obwodnicy południowej. Chodzi o połączenie ul. Krapkowickiej z ul. ks. Popiełuszki i zakończenie trasy na rondzie Szczakiela. W ramach inwestycji powstanie most przez Odrę, kilka wiaduktów i 6,5 km dróg.
Miejski Zarząd Dróg przygotowuje się już do przetargu, który ma wyłonić wykonawcę projektu trasy. Na ten cel zabezpieczono 3 mln złotych.
- To jest o tyle istotny odcinek drogi, który odciąży nam i obwodnicę północną i ścisłe centrum Opola. W tej chwili samochody poruszające się droga krajową nr 94 i jadące do drogi nr 45 przejeżdżają przez centrum Opola. Po zaprojektowaniu i wybudowaniu będziemy mieli już zamknięty ring dookoła miasta - mówi - Zbigniew Bahryj, dyrektor MZD w Opolu.
Jednocześnie miasto zaznacza, że nie rezygnuje z trasy średnicowej. Przypomnijmy, trwa budowa 1 etapu trasy południowej czyli tzw. obwodnicy Piastowskiej, a drugi etap czyli połączenie Niemodlińskiej z Krapkowicką ma się rozpocząć w przyszłym roku.
- Ten trzeci etap inwestycji zaktywizuje południowe dzielnice miasta - mówi Arkadiusz Wiśniewski, prezydent Opola. - Dziś mamy do czynienia z taką sytuacją, że południowa część Opola jest połączona z drugą częścią przejazdem przez centrum. To powstrzymuje rozwój tamtych dzielnic, ale jest też kłopotem komunikacyjnym dla strefy przemysłowej na Metalchemie. Most ma przybliżyć tamtą część miasta do autostrady, ale też ma być elementem, które rozładuje część tego napięcia komunikacyjnego w centrum - mówi Wiśniewski.
Koszty budowy szacuje się na 200-250 mln złotych. Miasto zamierza szukać pieniędzy na realizację z funduszy zewnętrznych.
- To jest o tyle istotny odcinek drogi, który odciąży nam i obwodnicę północną i ścisłe centrum Opola. W tej chwili samochody poruszające się droga krajową nr 94 i jadące do drogi nr 45 przejeżdżają przez centrum Opola. Po zaprojektowaniu i wybudowaniu będziemy mieli już zamknięty ring dookoła miasta - mówi - Zbigniew Bahryj, dyrektor MZD w Opolu.
Jednocześnie miasto zaznacza, że nie rezygnuje z trasy średnicowej. Przypomnijmy, trwa budowa 1 etapu trasy południowej czyli tzw. obwodnicy Piastowskiej, a drugi etap czyli połączenie Niemodlińskiej z Krapkowicką ma się rozpocząć w przyszłym roku.
- Ten trzeci etap inwestycji zaktywizuje południowe dzielnice miasta - mówi Arkadiusz Wiśniewski, prezydent Opola. - Dziś mamy do czynienia z taką sytuacją, że południowa część Opola jest połączona z drugą częścią przejazdem przez centrum. To powstrzymuje rozwój tamtych dzielnic, ale jest też kłopotem komunikacyjnym dla strefy przemysłowej na Metalchemie. Most ma przybliżyć tamtą część miasta do autostrady, ale też ma być elementem, które rozładuje część tego napięcia komunikacyjnego w centrum - mówi Wiśniewski.
Koszty budowy szacuje się na 200-250 mln złotych. Miasto zamierza szukać pieniędzy na realizację z funduszy zewnętrznych.