Nyska zapora i modernizacja Nysy Kłodzkiej gotowa w prawie 90 procentach
Ocena stanu zaawansowania prac modernizacyjnych rzeki Nysy Kłodzkiej i zapory była jednym z ważniejszych tematów sesji Rady Powiatu Nyskiego. Katarzyna Siejka - szefowa działu realizacji projektów RZGW w Opolu, dokładnie omawiała wszystkie inwestycje prowadzone wzdłuż rzeki i na zaporze. Z wyliczeń wynika, że łącznie projekt jest wykonany w 89%.
Okazuje się, że realizacja tej inwestycji przyniesie także dodatkowe, wymierne korzyści, o których do tej pory niewiele się mówiło. To nowe drogi, ścieżki rowerowe i pieszo – rowerowe, zarówno w gminie nyskiej, jak i otmuchowskiej.
Największą i bezsporną korzyścią dla mieszkańców tego regionu jest zapewnienie bezpieczeństwa przeciwpowodziowego. Jest to nowa zapora, jazy, wzmocnione brzegi rzeki. Ale wokół powstaje także rozległa infrastruktura komunikacyjna, która będzie służyła zarówno mieszkańcom, jak i turystom.
- Mam tu na myśli 40 km dróg i ścieżek pieszo – rowerowych mających związek z modernizacją zapory, oraz ok. 3 km ścieżek rowerowych wzdłuż Nysy Kłodzkiej - mówi Siejka.
Katarzyna Siejka wyjaśniała także radnym przyczyny opóźnień w realizacji tej niespełna półmiliardowej inwestycji. Podstawowa, to niespodziewana upadłość głównego konsorcjanta, do jakiej doszło latem ubiegłego roku
Największą i bezsporną korzyścią dla mieszkańców tego regionu jest zapewnienie bezpieczeństwa przeciwpowodziowego. Jest to nowa zapora, jazy, wzmocnione brzegi rzeki. Ale wokół powstaje także rozległa infrastruktura komunikacyjna, która będzie służyła zarówno mieszkańcom, jak i turystom.
- Mam tu na myśli 40 km dróg i ścieżek pieszo – rowerowych mających związek z modernizacją zapory, oraz ok. 3 km ścieżek rowerowych wzdłuż Nysy Kłodzkiej - mówi Siejka.
Katarzyna Siejka wyjaśniała także radnym przyczyny opóźnień w realizacji tej niespełna półmiliardowej inwestycji. Podstawowa, to niespodziewana upadłość głównego konsorcjanta, do jakiej doszło latem ubiegłego roku