W założeniu kampania będzie długoletnia. - Rozpoczęliśmy ją oficjalnie parę dni temu i w przyszłym roku, a pewnie i w następnym będziemy ją prowadzić. Chcemy pokazać w atrakcyjny sposób, że mniejszość funkcjonuje i jakich ma ciekawych i fantastycznych ludzi. Ten pomysł zrodził się przy okazji zeszłorocznej kampanii samorządowej. Widzieliśmy, że jest problem z dotarciem nawet do naszych struktur z pozytywnym przekazem. Ten negatywny przekaz pojawia się częściej i szerzej, częściej się to komentuje i stwierdziliśmy, że naprawdę mamy pozytywne osoby w mniejszości, osoby które prowadzą wiele projektów i inicjatyw - mówiła Hassa.
Twarzami kampanii i hasłami są: Elisabeth Kampa, nauczycielka niemieckiego i opiekunka zespołu Wal-Nak (na jej bilbordzie umieszczono hasło: „Kultura ma wartość”), Barbara Mientus, bibliotekarka i animatorka kultury („Tradycja ma wartość”), Klaus Leschik, wieloletni działacz MN ze Szczedrzyka (Wspólnota ma wartość), Marek Dziony, diakon stały i germanista („Wiara ma wartość”), Jastrzembski, burmistrz gminy Leśnica („Społeczeństwo ma wartość), a także Zuzanna Herud, wokalistka i germanistka („Język ma wartość”).
- Ja na co dzień studiuję, ale pracuję również przy różnych projektach, które tworzy mniejszość, nie tylko dla swoich członków, ale też dla szerszego społeczeństwa. Od małej dziewczynki także śpiewałam, a zaczęło się od śpiewania niemieckiej piosenki i projektu TSKN-u. To, że jesteśmy Niemcami jest dla nas ubogaceniem, nie ma się czego wstydzić – mówiła Zuzanna Herud.