Radio Opole » Interwencja Radia Opole » Posłuchaj audycji: » Opole: Maszt runął. Chmielowice, Żerkowice i osiedle…
2024-11-13, 18:08 Autor: Dawid Rajwa, oprac. AL

Opole: Maszt runął. Chmielowice, Żerkowice i osiedle Dambonia poza zasięgiem. Jak to aktualnie wygląda? [INTERWENCJA]

Opole: Maszt runął. Chmielowice, Żerkowice i osiedle Dambonia były poza zasięgiem. Jak to aktualnie wygląda? [fot. ]https://pixabay.com/pl]
Opole: Maszt runął. Chmielowice, Żerkowice i osiedle Dambonia były poza zasięgiem. Jak to aktualnie wygląda? [fot. ]https://pixabay.com/pl]
Kiepski zasięg w telefonie i słaby transfer w internecie – tak o swojej sytuacji mówili pod koniec czerwca mieszkańcy Chmielowic, Żerkowic, ale też abonenci z ul. Dambonia w Opolu, gdzie od dłuższego czasu zasięg telefonów znacznie spadł. Jak sytuacja wygląda dziś? Czy po tej interwencji udało się zmobilizować operatorów do tego, by zasięg w telefonach mieszkańców tego rejonu był na przyzwoitym poziomie?

Tym tematem zajęliśmy się dziś
(13.11) w magazynie interwencyjnym Radia Opole.
Na początku audycji połączyliśmy się z panem Mateuszem, mieszkańcem Chmielowic i zapytaliśmy, na czym polegają kłopoty, czym się objawiają?

- Gdzieś tam w naszej dzielnicy jest problem z dostępem do usług sieci telekomunikacyjnych, bo mamy problem z zasięgiem, z dostępem do internetu mobilnego. Wydaje się, że przez to, że tego masztu brakuje. To jest ta główna niedogodność. Jeżeli sprawdzimy sobie mapę zasięgu, no całe Opole jest objęte najwyższym możliwym dostępem do usług, które dany operator oferuje, natomiast w tej chwili po prostu tego dostępu nie ma, generalnie są miejsca, w którym ten zasięg na przykład w samych Chmielowicach jest dostępny, ale są miejsca, gdzie trzeba tego zasięgu szukać, albo nie ma go w ogóle – tłumaczy pan Mateusz.

- Ten problem pojawił się, gdy skończyło się gdzieś tam użytkowanie tego masztu, który się zawalił i od tego momentu nastąpiło pogorszenie jakości tego sygnału. W tej chwili trzeba się mocno naszukać, żeby znaleźć zasięg i móc porozmawiać przez telefon komórkowy, podobna sytuacja jest w pobliskich Żerkowicach, ale także na Dambonia – opowiada słuchacz.
"Interwencja Radia Opole" - cz. 1
- Jest to dosyć uciążliwe i jest to duży problem, bo jakby nie patrzeć, teraz ta telefonia komórkowa to jest w zasadzie główny rodzaj komunikacji międzyludzkiej – zauważa słuchacz. - Temat gdzieś się pojawił, że niby mają być jakieś tam anteny skierowane bardziej w stronę, żeby było to wzmocnienie. Jeżeli mam być szczery, to w Chmielowicach nie zmieniło się tak naprawdę nic I dotyczy to nie tylko jednej sieci komórkowej, jak mówią znajomi – opowiada pan Mateusz.

- Te zgłoszenia trafiają donikąd, przynajmniej takie wrażenie można odczuć po tym, jak to wygląda od przeszło prawie roku, czyli po interwencji w biurze obsługi klienta otrzymujemy informację, że: „sprawie został nadany numer, że jesteś dla nas bardzo ważny i pracujemy nad rozwiązaniem twojego problemu”… - opowiada słuchacz.

- Cały czas człowiek czeka na to, żeby się to ewentualnie poprawiło, jak długo trzeba będzie jeszcze czekać? – pyta pan Mateusz.
"Interwencja Radia Opole" - cz. 2
Wśród osób, których dotyka ten problem z zasięgiem są i przedsiębiorcy. Co takie kłopoty oznaczają dla przedsiębiorcy, zapytaliśmy pana Fabiana.

- No duże utrudnienie, zwłaszcza w mojej branży transportowej, gdzie że potrzebujemy szybki internet, szybko dzwonić do kontrahenta czy do kierowcy i często to jest utrudnione – opowiada pan przedsiębiorca.

Nas rozmówca opowiada, że jak próbował interweniować w tej sprawie, słyszał, że do miesiąca będzie dobrze, a ostatecznie było tak, że sklep mówi: dzwoń pan na infolinię, infolinia mówi: „idź pan do sklepu”, i taka "przypychajka", szkoda czasu na to – mówi pan Fabian.

- Było lepiej, parę dni po waszej interwencji, chwilowo było lepiej, bo sprawdzaliśmy w danych punktach, gdzie nigdy nie było zasięg, chwilowo był tam ten zasięg, było lepiej słychać, później dalej nagle nie ma. Czasami w domu trzeba wyjść na ogród i szukać zasięgu, bo nie w każdym punkcie na ogrodzie jest – opowiada przedsiębiorca.
"Interwencja Radia Opole" - cz. 3
Ten problem, jak słyszeliśmy, dotyka zatem również przedsiębiorców, bowiem, jeśli chodzi o prywatnych użytkowników telefon jest bardzo ważny, natomiast jeśli chodzi o przedsiębiorców, to jest to narzędzie pracy i gdy nie ma kontaktu, możliwości kontaktu z kontrahentami, to może to zaważyć na kondycji firmy.
"Interwencja Radia Opole" - cz. 4
Zawalił się, runął maszt, na którym były nadajniki różnych operatorów i powstała dziura na mapie zasięgu Opola. Co na to wszystko rzecznik prasowy sieci Orange Wojciech Jabczyński?

- My robiliśmy absolutnie wszystko, co byliśmy w stanie zrobić z technicznego punktu widzenia, żeby trochę ulżyć klientom, którzy po katastrofie budowlanej, żeby ta łączność była lepsza – opowiada rzecznik prasowy sieci Orange . - To były działania doraźne, tak naprawdę jedynym sensownym sposobem na to, żeby łączność wróciła do normalnego poziomu, było postawienie nowej stacji bazowej – mówi Wojciech Jabczyński.

- Mam już dobre wiadomości: znaleźliśmy miejsce na tymczasową stację mobilną, która pozwoli na teraz załatwić sprawę, to będzie mobilna stacja, która jeśli wszystko pójdzie dobrze, a mam nadzieję, że jeszcze w tym miesiącu zostanie podpisana umowa z właścicielem działki, na której stanie i mamy nadzieję szybko uporać się z wszelkimi procedurami administracyjnymi, które są absolutnie niezbędne, żeby stacja mogła legalnie pracować. Ona powinna zostać uruchomiona w styczniu – mówi Wojciech Jabczyński.

- Chcemy, aby tam ostatecznie stanęła stacja docelowa i tutaj to będzie wymagało jeszcze troszeczkę „zachodu”, natomiast styczeń to jest bardzo prawdopodobny termin, kiedy mieszkańcy tej części Opola będą mogli już korzystać z usług telefonii komórkowej tak, jak byli do tego przyzwyczajeni wcześniej – zapewnia rzecznik prasowy sieci Orange.

Stacje mobilne były ustawiane w chwili, kiedy zmagaliśmy się ze skutkami powodzi, która niedawno miała miejsce. Ustawiane są też one podczas dużych masowych imprez. Miejsca szukano bardzo długi czas także z pracownikami Urzędu Miasta Opola. Procedury, żeby mogła ona spełniać swoje oczekiwania trwają dość długo.

- W tej chwili już jesteśmy na etapie takim, że miejsce zostało znalezione miejsce, dopinamy ostatnie szczegóły umowy z właścicielem gruntu – mówi rzecznik.
- Mogę powiedzieć, że współpracujemy z T-Mobile Polska od wielu lat i współdzielimy sieć, oznacza to, że z nadajników Orange mogą korzystać klienci T-Mobile i odwrotnie z nadajników T-Mobile mogą korzystać klienci Orange Polska – uspokaja rzecznik.

- Naszą odpowiedzią jest stacja tymczasowa, natomiast rozwiązaniem kwestii jakby globalnie jest ustawienie już docelowej stałej stacji. Na pewno będziemy do tego dążyć, co zrobią inni operatorzy, trudno mi się wypowiadać – mówi rzeczni Orange.
"Interwencja Radia Opole" - cz. 5
12

Zobacz także

2024-12-20, godz. 18:15 Jak ludziom, którzy - wydawałoby się są w beznadziejnej sytuacji - można pomóc? [INTERWENCJA] Staramy się ostatnio często podejmować temat pomocy dla powodzian, relacjonować inicjatywy pozwalające "stanąć na nogi" ofiarom wrześniowego kataklizmu… » więcej 2024-12-19, godz. 14:45 Wydłużenie lewoskrętu na DK45 zmniejszy korki? Słuchacze apelują o zmianę [INTERWENCJA] Na dojeździe do skrzyżowania DK 45 z obwodnicą Opola, szczególnie w godzinach porannych tworzą się korki. Jak można upłynnić ruch? Z podpowiedzią i zarazem… » więcej 2024-12-17, godz. 13:50 "Porozmawiać z nikim nie idzie, bo dzieci hałasują" [INTERWENCJA] Tuż obok posesji naszego słuchacza za płotem wybudowano plac zabaw przy świetlicy wiejskiej. Pan Czesław skarży się na hałasy, które docierają do niego… » więcej 2024-12-16, godz. 14:11 "Czyste Powietrze dla powodzian" - są pytania, szukamy odpowiedzi [INTERWENCJA] 12 grudnia został uruchomiony program "Czyste Powietrze dla powodzian", który ma być pomocą dla poszkodowanych. Posiada ułatwioną procedurę starania się… » więcej 2024-12-12, godz. 21:15 Jakie mamy prawa jako klienci sklepów, a jakie obowiązki mają sprzedawcy? [INTERWENCJA] Tym razem temat, który w okresie przedświątecznych zakupów może przynieść nam wiele istotnych informacji. Zgłosił się do nas słuchacz z Kluczborka… » więcej 2024-12-11, godz. 14:30 "Czasem mam wrażenie, że wchodzę do chłodziarki, a nie do mieszkania, gdzie powinno być ciepło i miło" - mówi mieszkanka… Choć sezon grzewczy już dawno się rozpoczął, grzejniki w mieszkaniach spółdzielczego bloku przy ulicy Duboisa 39-47 są letnie, mimo otwartych zaworów… » więcej 2024-12-10, godz. 14:30 Chęci i energii, by pomagać nie brakuje oraz o wielkim geście kilku firm na pomoc powodzianom [INTERWENCJA] Są tematy, do których wracamy, to aktualnie tematy powodziowe. Bo choć niedługo minie 3 miesiące, kiedy powódź dotknęło wielu mieszkańców Opolszczyzny… » więcej 2024-12-09, godz. 18:23 Paczków: Jakie rozwiązania strategiczne na poziomie rządowym powinny zostać wg włodarza zalanego terenu podjęte?… Choć od tegorocznej powodzi za kilka dni miną już trzy miesiące, to w wielu miejscach jeszcze długo będą trwały prace związane z przywróceniem domów… » więcej 2024-12-05, godz. 17:23 Pacjenci z przychodni przy ulicy Grota Roweckiego w Opolu marzną podczas rehabilitacji. Czy to się zmieni? [INTERWEN… Sprawa jednej z opolskich przychodni rehabilitacyjnych to temat, którym postanowiliśmy zając się w magazynie interwencyjnym. Problem zgłosił słuchacz Radia… » więcej 2024-12-04, godz. 11:49 "Warto też apelować do rodziców, żeby zwracali uwagę, co ich dzieci robią w godzinach popołudniowo-wieczornych"… Spożywanie alkoholu "pod chmurką", wyłudzanie pieniędzy, a do tego brak porządku poprzez ciągłe zaśmiecanie okolicy. Jeszcze latem strach było przejść… » więcej
12345
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »