Radio Opole » Interwencja Radia Opole » Posłuchaj audycji: » Brak internetu - co zrobić w przypadku awarii trwających…
2024-09-05, 14:40 Autor: Dawid Rajwa, oprac. AL

Brak internetu - co zrobić w przypadku awarii trwających nie kilka godzin, ale... kilka dni? [INTERWENCJA]

Taki komunikat wyświetlał się u naszej słuchaczki [fot. Dawid Rajwa]
Taki komunikat wyświetlał się u naszej słuchaczki [fot. Dawid Rajwa]
Taki komunikat wyświetlał się u naszej słuchaczki [fot. Dawid Rajwa]
Taki komunikat wyświetlał się u naszej słuchaczki [fot. Dawid Rajwa]
Zgłosiła się do nas słuchaczka, która straciła dostęp do usług jednej z sieci telefonii komórkowej. Pani Elżbieta utraciła dostęp w piątkowy (30.08) wieczór. W środę (04.09) skontaktowała się z nami z prośbą o pomoc, bo mimo wielokrotnych prób i zgłoszeń na infolinię, nie mogła ani oglądać telewizji, ani korzystać z internetu. Okazało się, że awaria dotyczy również innych osób zamieszkujących w tej lokalizacji.

Tematem zajęliśmy się w magazynie interwencyjnym. Postanowiliśmy dopytać operatora, jak wygląda proces zgłaszania awarii przez użytkowników i dlaczego mieszkańcy bloku przy ul. Domańskiego w Opolu tak długo czekają na rozwiązanie problemu
.
- Są odcięte, że tak powiem, dwa domy od świata, czyli ulica Domańskiego 109A i 109, dwa bloki. Nikt nam nie podał informacji, przyczyny, do kiedy ta awaria będzie, do tej pory jesteśmy właściwie odłączeni od świata i nie wiemy o co chodzi. Mąż wydzwaniał przynajmniej 15 razy i nie ma żadnej informacji - żali się słuchaczka.
Telefon od pani Elżbiety proszącej o interwencję
Na miejscu znalazł się autor audycji i dopytał naszą słuchaczkę, jak dokładnie wyglądała ta sprawa.

- Mamy dzisiaj wtorek i nadal nie ma internetu - usłyszał. - Nam chodziło tylko o to, żeby się dowiedzieć, jaka to jest awaria, kiedy ta awaria mniej więcej będzie usunięta, żeby człowiek cokolwiek wiedział. Tylko tyle, bo no zdarzają się awarie, no to jest życie i wiadomo, tymczasem cały czas nas jak gdyby zbywano... Dzwoniliśmy na pewno kilkanaście razy - potwierdziła na miejscu pani Elżbieta.
Z panią Elżbietą rozmawia Dawid Rajwa (1)
- Po którymś telefonie, jakiś pan konsultant tym razem się trochę głębiej zainteresował i powiedział, że jesteśmy wylogowani w ogóle z systemu, co nas bardzo zdziwiło, tym bardziej, że mamy w ogóle nadpłaty zrobione, dlaczego wylogowani, no to przecież jeśli jest człowiek wylogowany, to znaczy, że czegoś jako klient nie dopatrzył, prawda? - mówi mieszkanka ulicy Domańskiego w Opolu.

- Odkryli, że to jest coś technicznego, tak i że to trzeba gdzieś dalej zgłosić, ale potem ten pan już do nas ani nie oddzwonił, ani nie napisał, jaka to jest usterka, mąż potem znowu dzwoni, znowu dzwoni, znowu dzwoni i no i dalej jesteśmy po prostu, że tak powiem z niczym - opowiada pani Elżbieta.

- Cały czas mam nadzieję, że to jest taki znany operator, że jednak dobry operator, i że wiarygodny i mam nadzieję, że usterka będzie jednak usunięta - dodaje pani Elżbieta.
Z panią Elżbietą rozmawia Dawid Rajwa (2)
Czy awaria dotyczy tylko mieszkania pani Eli? Nie, okazuje się, że dotyczy całego bloku!
Z panią Elżbietą rozmawia Dawid Rajwa (3)
Zajrzeliśmy zatem do sąsiada pani Eli, który także podzielił się z nami podobnym problemem. W związku z tym, że pracuje zdalnie i internet jest mu niezbędny, po 3 dniach zdecydował się na wypowiedzenie umowy i postanowił zostać klientem innego operatora.
Z sąsiadem pani Elżbiety rozmawia Dawid Rajwa
12

Zobacz także

2024-10-11, godz. 14:17 "Można było wcześniej ewakuację ogłosić" - burmistrz Lewina Brzeskiego [INTERWENCJA] W magazynie interwencyjnym tym razem o sytuacji po powodzi w Lewinie Brzeskim. Przypomnijmy, 16 września wieczorem woda zalała nawet 90 procent miasta. Mieszkańcy… » więcej 2024-10-10, godz. 17:51 Podlewanie boiska w deszczu? Mieszkańcy krytykują, wójt Komprachcic wyjaśnia [INTERWENCJA] Podlewanie boiska sportowego w Komprachcicach, nawet podczas deszczu, wzbudziło niepokój jednego z mieszkańców, który uważa to za zbędne w kontekście problemów… » więcej 2024-10-09, godz. 14:21 Uwaga! Oszust! Jak bronić się przed cyberprzestępcami? [INTERWENCJA] Rządowe aplikacje, takie jak mObywatel, zapewniają bezpieczeństwo w weryfikacji danych, jednak oszuści coraz częściej wykorzystują ich autorytet, podszywając… » więcej 2024-10-08, godz. 14:57 Opóźnione alerty RCB i ignorowanie sygnałów ostrzegawczych [INTERWENCJA] Podczas niedawnej ewakuacji w Nysie, mimo uruchomienia syren alarmowych oraz wysyłki alertów RCB, wielu mieszkańców dowiedziało się o konieczności ewakuacji… » więcej 2024-10-07, godz. 14:16 Skutki powodzi w Głuchołazach. Zniszczony kolektor kanalizacyjny i pilna potrzeba napraw [INTERWENCJA] Powódź, która nawiedziła region Głuchołaz i okolice, wywołała znaczne zniszczenia, a sytuacja mieszkańców pozostaje trudna. Rzeka Biała Głuchołaska… » więcej 2024-10-04, godz. 12:41 Pani Dorota kontra PKP. Kobieta walczy o sprawiedliwość po zniszczeniu auta przez gałąź [INTERWENCJA] Pani Dorota z Mąkoszyc od miesięcy zmaga się z problemem związanym z własnością terenu wokół jej domu. Sprawa nabrała powagi, gdy spadająca gałąź… » więcej 2024-10-03, godz. 13:00 "Mieszkam tu 64 lata i nigdy nic nie było robione!". Problem nawierzchni przy ulicy Dekabrystów w Opolu Mieszkańcy bloku przy ulicy Dekabrystów w Opolu borykają się z fatalnym stanem nawierzchni i dziurami, które zagrażają ich bezpieczeństwu. Pani Mariola… » więcej 2024-10-02, godz. 12:55 Jak skutecznie dochodzić roszczeń w obliczu powodzi? Na co zwrócić uwagę przy podpisywaniu polisy ubezpieczeniowej?… W magazynie interwencyjnym Radia Opole gościliśmy mecenasa Artura Rudzińskiego, który podzielił się kluczowymi informacjami na temat zawierania umów ubezpieczeniowych… » więcej 2024-10-01, godz. 13:17 Paczków po powodzi. Działania samorządu w obliczu wielkiej wody i plany zapobiegawcze na przyszłość [INTERWENCJA] W dzisiejszym Magazynie interwencyjnym Radia Opole badaliśmy sytuację po powodzi w Paczkowie. Władze samorządowe na czele z burmistrzem Arturem Rolką podejmują… » więcej 2024-09-30, godz. 13:50 Dlaczego mieszkańcy Nysy, pomimo ostrzeżeń nie poddali się ewakuacji? [INTERWENCJA] W obliczu stanu powodziowego w Nysie, członkowie Stowarzyszenia Proobronnego 4 Regimentu zmobilizowali swoje siły, aby pomóc mieszkańcom w kryzysowej sytuacji… » więcej
12345
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »