Prelegenci i uczniowie zastanawiali się, na jaką metodę postawić i która może okazać się najskuteczniejsza. Czy w nauce może pomóc sztuczna inteligencja?
- Myślę, że przed nowinkami technicznymi i możliwościami, jakie dają, nie można uciekać - podkreśla dr Mateusz Pszczyński z Uniwersytetu Opolskiego. - To są elementy, które już teraz można wykorzystywać. Oczywiście stosując odpowiednie programy, nie zwykłe Chaty GPT, narzędzia konkretnie napisane pod potrzeby językowe, pod uczenie się. Takie, które pozwolą wykorzystać potencjał tych systemów.
- Nauka języków jest bardzo ważna, bo ich znajomość otwiera wiele drzwi - mówi Emilia, jedna z uczennic II LO w Opolu. - Nauka dwujęzyczna polega na poznaniu nie tylko języka, ale też kultury. Nauka języków to nasza przyszłość, bo będzie można się dogadać.
- Dwujęzyczność, a zasadzie wielojęzyczność to nie tylko jedna z głównych kompetencji Unii Europejskiej, ale to naturalny element naszego regionu, a znajomość wielu języków jest nie tylko umiejętnością porozumiewania się.
Konferencja odbywał się w auli II Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Konopnickiej w Opolu.