Aleksandra Dobrowolska na Festiwalu Sztuki Współczesnej w Ogrodach Botanicznych w Moskwie
Pochodząca z Opola architektka wraz z Florianem Schweizerem stworzyli instalację, która jest już drugą prezentacją tego duetu na prestiżowym rosyjskim rynku sztuki. W rozmowie z Justyną Przyborowicz opowiada o swoim dziele, które zdobi moskiewskie ogrody w ich 310 rocznicę. Rozmawia również o współpracy z kuratorką festiwalu, którą jest Anya Dorofeeva oraz o tym, co kryje się pod tytułem owej instalacji "Parterre".
Jak mówi Aleksandra Dobrowolska - samo miejsce jest bardzo interesujące. Ogród botaniczny z zielenią, przepięknie zaprojektowany, z zaplanowanymi ścieżkami spacerowymi, palmiarnią i zbiornikami wodnymi. Jeden zbiornik to staw, który wyglądał jak z obrazów Moneta. Drugi to geometryczny kanał, który przypominał pas i ten obiekt przykuł naszą uwagę i stwierdziliśmy, że stworzymy coś w tym zbiorniku wodnym. Kuratorka przedstawiła nam koncepcję i powiedziała, że w dowolny sposób możemy wybrać przestrzeń.
Tytułem naszej pracy jest „Parterre” i odnosi się do historycznego ogrodu barokowego, do parteru haftowego. W ogrodach barokowych bardzo często można było zobaczyć kompozycje z kwiatów, z zieleni i kamyków, które tworzyły piękne, bogate geometryczne wzory. Nasza instalacja jest współczesną interpretacją takiego ogrodu barokowego, a przede wszystkim jego geometrycznych kształtów.
Jak mówi Aleksandra Dobrowolska - samo miejsce jest bardzo interesujące. Ogród botaniczny z zielenią, przepięknie zaprojektowany, z zaplanowanymi ścieżkami spacerowymi, palmiarnią i zbiornikami wodnymi. Jeden zbiornik to staw, który wyglądał jak z obrazów Moneta. Drugi to geometryczny kanał, który przypominał pas i ten obiekt przykuł naszą uwagę i stwierdziliśmy, że stworzymy coś w tym zbiorniku wodnym. Kuratorka przedstawiła nam koncepcję i powiedziała, że w dowolny sposób możemy wybrać przestrzeń.
Tytułem naszej pracy jest „Parterre” i odnosi się do historycznego ogrodu barokowego, do parteru haftowego. W ogrodach barokowych bardzo często można było zobaczyć kompozycje z kwiatów, z zieleni i kamyków, które tworzyły piękne, bogate geometryczne wzory. Nasza instalacja jest współczesną interpretacją takiego ogrodu barokowego, a przede wszystkim jego geometrycznych kształtów.