Budują i remontują od 25 lat. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Opolu z jubileuszem
2 mld złotych i 400 km dróg przebudowanych – taki jest bilans 25-letniej działalności Zarządu Dróg Wojewódzkich w Opolu.
W sumie ZDW zarządza siecią 960 kilometrów dróg.
- Z pewnością wyzwaniem była dla nas budowa obwodnicy Czarnowąsów – mówi Bartłomiej Horaczuk, dyrektor ZDW w Opolu. - Była ona najbardziej spektakularną i wymagającą dla nas obwodnicą, bo to 5 obiektów mostowych zaprojektowanych i wykonanych w ciągu tej obwodnicy. Ale też obwodnica Malni i Choruli wykonana w technologii betonowej. Tych zadań "obwodnicowych" było sporo, bo to i obwodnica Głubczyc, Grodkowa, miejscowości Biała w ciągu drogi 414, która wraz z obwodnicą Bierzowa w ciągu drogi 403 były naszymi pierwszymi zadaniami "obwodnicowymi".
- W najbliższej przyszłości będziemy zajmować się nowymi podejściami do inwestycji drogowych w kontekście zmian klimatu, ale też skutkami powodzi - dodaje dyrektor.
- To prawie 40 lokalizacji zniszczeń na drogach wojewódzkich. Najbardziej się cieszę, że dwie przerwane drogi, które w wyniku powodzi praktycznie przestały istnieć, czyli droga 417 między Klisinem a Racławicami i połączenie Żywocic do drogi krajowej 45, na wysokości Krapkowic, że te dwie drogi zostały przez nas odbudowane - podkreśla Horaczuk.
W 1999 roku plan finansowy ZDW wynosił 20 mln złotych, z czego na inwestycje było 1,2 mln złotych, a dziś od kilku lat wydatki inwestycyjne przekraczają 200 mln złotych.
- Z pewnością wyzwaniem była dla nas budowa obwodnicy Czarnowąsów – mówi Bartłomiej Horaczuk, dyrektor ZDW w Opolu. - Była ona najbardziej spektakularną i wymagającą dla nas obwodnicą, bo to 5 obiektów mostowych zaprojektowanych i wykonanych w ciągu tej obwodnicy. Ale też obwodnica Malni i Choruli wykonana w technologii betonowej. Tych zadań "obwodnicowych" było sporo, bo to i obwodnica Głubczyc, Grodkowa, miejscowości Biała w ciągu drogi 414, która wraz z obwodnicą Bierzowa w ciągu drogi 403 były naszymi pierwszymi zadaniami "obwodnicowymi".
- W najbliższej przyszłości będziemy zajmować się nowymi podejściami do inwestycji drogowych w kontekście zmian klimatu, ale też skutkami powodzi - dodaje dyrektor.
- To prawie 40 lokalizacji zniszczeń na drogach wojewódzkich. Najbardziej się cieszę, że dwie przerwane drogi, które w wyniku powodzi praktycznie przestały istnieć, czyli droga 417 między Klisinem a Racławicami i połączenie Żywocic do drogi krajowej 45, na wysokości Krapkowic, że te dwie drogi zostały przez nas odbudowane - podkreśla Horaczuk.
W 1999 roku plan finansowy ZDW wynosił 20 mln złotych, z czego na inwestycje było 1,2 mln złotych, a dziś od kilku lat wydatki inwestycyjne przekraczają 200 mln złotych.