Radio Opole » Kreatorzy rzeczywistości » Rozmowy z gośćmi programu » O dziennikarstwie agencyjnym z red. Katarzyną K…
2016-02-04, 11:22 Autor: Ireneusz Prochera

O dziennikarstwie agencyjnym z red. Katarzyną Kownacką

Katarzyna Kownacka [fot. Justyna Krzyżanowska]
Katarzyna Kownacka [fot. Justyna Krzyżanowska]
Red. Katarzyna Kownacka
Pierwsza na świecie nowoczesna agencja informacyjna utworzona została przez Charles'a Louisa Havasa w 1835 roku w Paryżu. Natomiast w 1944 r w Polsce powstała Polska Agencja Prasowa .
Agencja prasowa to instytucja zajmująca się dostarczaniem materiału innym mediom – gazetom, radiu, telewizji, a także serwisom internetowym. W większości państw na świecie działa przynajmniej jedna tego typu instytucja. W Polsce tego typu agencjami są wspomniana Polska Agencja Prasowa, Informacyjna Agencja Radiowa, Katolicka Agencja Informacyjna, Agencja Sportowa - ASInfo.

O pracy dziennikarza agencyjnego Ireneusz Prochera rozmawiał z opolska korespondentką Polskiej Agencji Prasowej red. Katarzyną Kownacką.

Zobacz także

2016-03-21, godz. 11:00 Dr Marek Chyliński o kondycji rynku prasowego w Polsce Systematyka rynku prasowego w Polsce i kryteria tego podziału, to podstawa do rozmowy na ten temat. Dr Marek Chyliński, medioznawca z Uniwersytetu Opolskiego… » więcej 2016-03-14, godz. 11:00 Dr Sławomir Czapnik o obrazie terroryzmu w mediach Media, niemal od zarania swoich dziejów, relacjonowały i opisywały zjawisko terroryzmu. Warto pamiętać, że zjawisko to nie jest nowe. Z drem Sławomirem… » więcej 2016-03-09, godz. 15:45 Michał Wanke o wyzysku tożsamości w mediach społecznościowych Michał Wanke, socjolog z Uniwersytetu Opolskiego, wyjaśnia pojęcie wyzysku tożsamości przez właścicieli mediów społecznościowych. Zdaniem krytyka nowych… » więcej 2016-03-04, godz. 14:03 Ks. dr Krzysztof Faber: w nowoczesny sposób podprowadzić do wspólnoty Co to znaczy "katolickie" media? Czy w radiu da się pogodzić elementy komercyjne z misją religijną? Jak na tle innych państw wygląda pod tym względem nasz… » więcej 2016-02-28, godz. 11:00 Prof. Ilona Biernacka-Ligięza: to dziennikarze kształtują język swoich odbiorców We współczesnych mediach bardzo często o formie, w jakiej podawane są informacje decyduje czas. Przekonanie, że im krócej, tym lepiej dyktuje często także… » więcej 2016-02-24, godz. 14:50 Red.Andrzej Kerner o Gościu Niedzielnym Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, jedynie we wrześniu i październiku ubiegłego roku Gość Niedzielny oddał palmę pierwszeństwa , jeśli… » więcej 2016-02-22, godz. 12:30 Radosław Święs o różnicach między polskim a amerykańskim rynkiem medialnym W USA media publiczne są zdecentralizowane, nie ma tam – tak, jak w Europie – nadawców ogólnokrajowych. Działa tam natomiast prawie 1300 lokalnych stacji… » więcej 2016-02-17, godz. 10:27 Red.Katarzyna Oborska-Marciniak: kamera jest bezlitosna! Telewizja jest z nami równe 88 lat. Niektórzy powiedzą, że to aż 88 lat, innym postęp technologiczny, jaki dokonał się w tym czasie, każe powiedzieć… » więcej 2016-02-15, godz. 13:11 Sabina Baraniewicz: Same studia dziennikarskie nie wystarczą Sabina Baraniewicz, studentka, dziennikarka mediów studenckich, w ramach programu Erazmus, miała okazję studiować dziennikarstwo w Niemczech. Ireneusz Prochera… » więcej 2016-02-13, godz. 11:00 Red. Janusz Maćkowiak: Dziennikarz musi mieć „to coś” we krwi Redaktora Janusza Maćkowiaka słyszą Państwo od wielu lat z odbiorników radiowych nastawionych na częstotliwości Radia Opole, choć czasy się zmieniają… » więcej
56789
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »