Opolskie mamy mają moc - ruszyła kampania łącząca macierzyństwo i kariery zawodowe kobiet
"Opolska mama ma moc" - w Sulisławiu zainaugurowano kampanię promocyjną, którą będą realizować kobiety dla kobiet. Tematem dzisiejszego (15.05) spotkania było skuteczne łączenie roli matki z rozwojem zawodowym.
Kobiety wysłuchały kilku wystąpień, a później wymieniały się doświadczeniami. W inauguracji kampanii wzięła udział między innymi Elżbieta Bieńkowska. Zdaniem komisarz Unii Europejskiej do spraw rynku wewnętrznego, w tym temacie najważniejsza jest zmiana mentalności pracodawców.
- Kobiety w ciąży, młode matki i panie zamierzające mieć dzieci muszą być traktowane jak super pracownicy. Wszystkie firmy powinny chcieć zatrudniać takie kobiety. Wtedy nabiera się rozpędu do łączenia wielu ról i zadań, których panie muszą wykonać w ciągu doby więcej niż mężczyzna – przekonuje.
Według Marty Mandżak-Matusek, redaktor naczelnej portalu "Siostra Ania", coraz więcej kobiet zdaje sobie sprawę, że macierzyństwo nie przekreśla rozwoju zawodowego.
- Już w ciąży kobiety coraz częściej zaczynają myśleć, co będą robić później. Można też zauważyć, że ciągle więcej młodych mam pokazuje przedsiębiorczość. Macierzyństwo inspiruje je do podejmowania działań, uczenia się nowych rzeczy lub otwierania własnej działalności – zwraca uwagę.
Kampanię wspiera zarząd województwa. Wicemarszałek Roman Kolek podkreśla znaczenie wsparcia rodziny, głównie partnera, dla świeżo upieczonych mam.
- Najtrudniejszy jest scenariusz, kiedy zderzają się ambicje damskie i męskie, choć najlepiej byłoby dopasować się. W rodzinach bardzo często występuje dominacja jednej lub drugiej strony. Są przecież różne plany wobec aktywności zawodowej i różne role do wypełnienia przy codziennej pracy. Idealnie byłoby to móc pogodzić - ocenia.
Dodajmy, że inauguracja tej kampanii wpisuje się w Międzynarodowy Dzień Rodziny, który przypada na 15 maja.
- Kobiety w ciąży, młode matki i panie zamierzające mieć dzieci muszą być traktowane jak super pracownicy. Wszystkie firmy powinny chcieć zatrudniać takie kobiety. Wtedy nabiera się rozpędu do łączenia wielu ról i zadań, których panie muszą wykonać w ciągu doby więcej niż mężczyzna – przekonuje.
Według Marty Mandżak-Matusek, redaktor naczelnej portalu "Siostra Ania", coraz więcej kobiet zdaje sobie sprawę, że macierzyństwo nie przekreśla rozwoju zawodowego.
- Już w ciąży kobiety coraz częściej zaczynają myśleć, co będą robić później. Można też zauważyć, że ciągle więcej młodych mam pokazuje przedsiębiorczość. Macierzyństwo inspiruje je do podejmowania działań, uczenia się nowych rzeczy lub otwierania własnej działalności – zwraca uwagę.
Kampanię wspiera zarząd województwa. Wicemarszałek Roman Kolek podkreśla znaczenie wsparcia rodziny, głównie partnera, dla świeżo upieczonych mam.
- Najtrudniejszy jest scenariusz, kiedy zderzają się ambicje damskie i męskie, choć najlepiej byłoby dopasować się. W rodzinach bardzo często występuje dominacja jednej lub drugiej strony. Są przecież różne plany wobec aktywności zawodowej i różne role do wypełnienia przy codziennej pracy. Idealnie byłoby to móc pogodzić - ocenia.
Dodajmy, że inauguracja tej kampanii wpisuje się w Międzynarodowy Dzień Rodziny, który przypada na 15 maja.