Konkurs na Najlepszy Produkt Turystyczny Opolszczyzny 2016. OROT wręczy certyfikaty
Opolska Regionalna Organizacja Turystyczna będzie nagradzać. Po raz 8. wręczy certyfikaty dla Najlepszych Produktów Turystycznych Województwa Opolskiego 2016 roku. Rozstrzygnięcie konkursu w czwartek (09.02)
- Idea tego konkursu jest taka, aby zachęcać właścicieli atrakcji turystycznych, czy też samorządy gminne oraz powiatowe do tego, aby tworzyli gotową ofertę pobytową i ją sprzedawali - powiedział w porannej rozmowie "W cztery oczy" dyrektor OROT, Piotr Mielec.
- Produkt turystyczny to tak naprawdę gotowy pakiet, gotowa, wyceniona usługa. Może to być w formie programu, spędzenia czasu, czy wypoczynku, spędzenia na przykład weekendu. Może to być program pobytu w danej atrakcji turystycznej, w danym miejscu związany z atrakcjami, wyżywieniem, noclegiem - tłumaczył na naszej antenie Piotr Mielec.
Jednym z sztandarowych przykładów produktu turystycznego Opolszczyzny jest JuraPark w Krasiejowie, który znalazł się też w najlepszej siódemce w kraju. Co do pozostałych, certyfikowanych atrakcji Opolszczyzny, jak przyznał dyrektor OROT-u, nie wszystkie one jeszcze w stu procentach wypełniają warunki bycia takim profesjonalnym produktem turystycznym.
- To są produkty czy też atrakcje, które mają ogromny jeszcze, gigantyczny potencjał rozwojowy przed sobą i nam bardzo zależy na tym, zachęcamy właścicieli, administratorów do tego, żeby rozwijać, komercjalizować swoją ofertę i po prostu na niej zarabiać. Z drugiej, strony, żeby klient czy turysta miał świadczoną usługę na jak najwyższym poziomie - tłumaczył dyrektor OROT.
Jak dodał Piotr Mielec, w regionie opolskim działa też 17 certyfikowanych punktów informacji turystycznej. I jak przyznał, w tej materii też jest jeszcze wiele do zrobienia. Są bowiem na Opolszczyźnie rejony, gdzie takich punktów z informacją dla turystów brakuje. Z kolei te funkcjonujące udzielają informacji na różnym poziomie.
Wręczenie certyfikatów dla Najlepszych Produktów Turystycznych Województwa Opolskiego 2016 roku - w czwartek (09.02). Początek o 10.00 w Hotelu Mercury. Zaplanowano też konferencję turystyczną "Produkt turystyczny a informacja turystyczna. Wzajemne zależności, najlepsze przykłady i dobre praktyki".
- Produkt turystyczny to tak naprawdę gotowy pakiet, gotowa, wyceniona usługa. Może to być w formie programu, spędzenia czasu, czy wypoczynku, spędzenia na przykład weekendu. Może to być program pobytu w danej atrakcji turystycznej, w danym miejscu związany z atrakcjami, wyżywieniem, noclegiem - tłumaczył na naszej antenie Piotr Mielec.
Jednym z sztandarowych przykładów produktu turystycznego Opolszczyzny jest JuraPark w Krasiejowie, który znalazł się też w najlepszej siódemce w kraju. Co do pozostałych, certyfikowanych atrakcji Opolszczyzny, jak przyznał dyrektor OROT-u, nie wszystkie one jeszcze w stu procentach wypełniają warunki bycia takim profesjonalnym produktem turystycznym.
- To są produkty czy też atrakcje, które mają ogromny jeszcze, gigantyczny potencjał rozwojowy przed sobą i nam bardzo zależy na tym, zachęcamy właścicieli, administratorów do tego, żeby rozwijać, komercjalizować swoją ofertę i po prostu na niej zarabiać. Z drugiej, strony, żeby klient czy turysta miał świadczoną usługę na jak najwyższym poziomie - tłumaczył dyrektor OROT.
Jak dodał Piotr Mielec, w regionie opolskim działa też 17 certyfikowanych punktów informacji turystycznej. I jak przyznał, w tej materii też jest jeszcze wiele do zrobienia. Są bowiem na Opolszczyźnie rejony, gdzie takich punktów z informacją dla turystów brakuje. Z kolei te funkcjonujące udzielają informacji na różnym poziomie.
Wręczenie certyfikatów dla Najlepszych Produktów Turystycznych Województwa Opolskiego 2016 roku - w czwartek (09.02). Początek o 10.00 w Hotelu Mercury. Zaplanowano też konferencję turystyczną "Produkt turystyczny a informacja turystyczna. Wzajemne zależności, najlepsze przykłady i dobre praktyki".