Radio Opole » Stolica Opole (DAB+) » Audycje poświęcone Opolu

Audycje poświęcone Opolu

2018-03-22, 13:27 Autor: Agnieszka Stefaniak

Rośnie liczba klientów Miejskiego Rzecznika Praw Konsumenta w Opolu

Marek Trejda [fot. Barbara Więcek]
Marek Trejda [fot. Barbara Więcek]
W kwietniu Miejski Rzecznik Praw Konsumentów rusza z akcją edukacyjną dla uczniów opolskich szkół ponadpodstawowych z zakresu praw konsumenckich. Docelowo weźmie w niej udział 1500 uczniów.
Przed nimi spotkania z rzecznikiem, prezentacje. - To wyjście na przeciw potrzeb młodych konsumentów, którzy kupują najczęściej przez internet i nie są świadomi swoich praw i obowiązków - mówi Marek Trejda, Miejski Rzecznik Konsumentów w Opolu.

Jak wynika ze statystyk rośnie liczba klientów w biurze rzecznika. Prawdziwym problemem są ofiary umów zawieranych na pokazach. W ostatnim czasie w sprawie dotyczącej tylko jednego przedsiębiorcy, który organizował takie pokazy w Opolu rzecznikowi udało się pomóc konsumentom w odstąpieniu od dokonanych zakupów na łączną kwotę około 50.000 zł. Ta sprawa trafiła już do UOKiK.

W rozmowie także kilka porad konsumenckich na okres przed świętami. Zapraszamy do słuchania!
Marek Trejda w rozmowie z Agnieszką Stefaniak

Zobacz także

12131415161718
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »