O funkcjonowaniu mediów publicznych w likwidacji rozmawiają przedstawiciele rozgłośni regionalnych, którzy uczestniczą w 31. ogólnopolskim seminarium reklamy radiowej.
- Komunikacja jest ważna, dlatego spotykamy się i rozmawiamy o planach, a także o problemach mediów publicznych, z którymi cały czas się borykamy - mówi Cezary Wojtczak, szef Polskiego Radia PIK.
- Największym problemem jest to, że Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji Macieja Świrskiego nie przelewa mediom publicznym, w tym rozgłośniom regionalnym, należnych pieniędzy z abonamentu. To w znaczącym stopniu utrudnia naszą pracę. Łącznie jest to około 80 milionów złotych na wszystkie rozgłośnie. Czekamy na to, że te pieniądze w końcu trafią na nasze konta, bo są bardzo potrzebne na bieżące funkcjonowanie i realizacje naszych zadań, a także misji publicznej - mówi Cezary Wojtczak.
W spotkaniu uczestniczy też Jacek Kaczor, likwidator Radia Opole. Spotkanie likwidatorów zostało zorganizowane w siedzibie Polskiego Radia Lublin.