Duże inwestycje drogowe dla Opola. W przyszłym roku ma ruszyć budowa węzła komunikacyjnego na skrzyżowaniu obwodnicy północnej z ulicą Partyzancką. Natomiast jeszcze w tym roku rozpocznie się rozbudowa DK46 w rejonie strefy ekonomicznej i remont ulicy Wrocławskiej.
Łącznie te 3 zadania będą kosztować 88 milionów złotych, z czego 38 milionów to wkład miasta, a 50 milionów to promesa z BGK w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład.
- To są 3 inwestycje, których zadaniem jest uzbrojenie terenów inwestycyjnych, w tym także dróg. Dlatego korzystamy z dotacji, którą otrzymaliśmy. Najwięcej będzie kosztować budowa węzła - mówi Arkadiusz Wiśniewski, starający się o reelekcję prezydent Opola.
- Korkujące się miejsce, intensywnie użytkowane. Z resztą będzie to trochę taka kontynuacja prac tych, które wykonaliśmy budując obwodnicę południową. W tym wypadku dzięki tej inwestycji, ponownie będzie kontynuacja tych 4 pasów w ruchu. Będzie oczywiście estakada nad rondem, więc to usprawni ruch.
Zadania będą zrealizowane w trybie "zaprojektuj i wybuduj".
- Mamy 14 miesięcy na dokumentację projektową, w tym także na uzyskanie wszelkich pozwoleń - zaznacza Grzegorz Soszyński, prezes firmy Himmel i Papesch Opole, która budować będzie rondo przy Makro.
- Potem zacznie się okres realizacji, na który przewidujemy maksymalnie 15 miesięcy. Związane to jest oczywiście z wybudowaniem ronda biszkoptowego, dwóch estakad o długości 63 metrów, dwu przęsłowych. Długość przebudowanego odcinka drogi będzie miała około 1,5 kilometra. Całość zadania to jest ponad 60 milionów złotych, a czas wykonania, to od podpisania dzisiejszej umowy do końca, to 29 miesięcy.
Tak samo będzie w przypadku ulicy Wrocławskiej i przebudowy skrzyżowania na DK46.
- Jako pierwszy wykonany zostanie projekt ulicy Wrocławskiej od stacji do ulicy Barwnej, który będzie też wcześniej zrealizowany. Tu na dokumentację mamy pół roku - podkreśla Wiesław Wójcik, współwłaściciel firmy Best Opebel.
- To jest bardziej budowa ścieżki i dwóch zatok autobusowych, więc myślę, że nie powinno by problemów z tym. Jeżeli chodzi o ten drugi etap, to on ma dłuższy czas realizacji projektu i jak my wejdziemy już na niego, to myślę, że nie będziemy utrudnieniem. My najpierw zrobimy prawy pas, a potem przeniesiemy się na ten istotny.
Dodajmy, że przebudowa DK46 w rejonie strefy ekonomicznej oraz budowa drogi dojazdowej będzie kosztować blisko 20 milionów złotych, a przebudowa ulicy Wrocławskiej - 4,3 miliona złotych.