"Opole. Dwie dekady zmian" - to nowe hasło kampanii promocyjnej, która ma informować mieszkańców o tym, jak dzięki członkostwu w Unii Europejskiej zmieniła się stolica regionu. Jak mówią władze miasta, w czasie tych 20 lat udało się zrealizować 181 projektów na kwotę blisko 1,3 miliarda złotych. Wśród nich na przykład przebudowa Amfiteatru Tysiąclecia, budowa 4 centrów przesiadkowych, czy rewitalizacja ulicy Krakowskiej.
- Chcemy powiedzieć o tych 20 latach w Unii Europejskiej, ale z perspektywy miejskiej, samorządowej, a także osobistej - mówi Arkadiusz Wiśniewski, prezydent Opola.
- Pokażemy, co miasto zyskało przez lata obecności w Unii Europejskiej, przez dosłownie miliardy złotych, które dopłynęły do budżetu miasta i nie tylko, bo do całego samorządu. Powiemy też o UE od tej strony aksjologicznej, czyli wartości. Warto popatrzeć na Unię Europejską jako wspólnotę pewnych wartości, do których długo aspirowaliśmy, takich jak na przykład demokracja.
- Te pieniądze są tylko narzędziem do tego, żeby zmienić jakość życia w mieście. Jeśli mówimy o inwestycjach, to na przykład 20 lat temu nie było nawet tego wiaduktu na ulicy Niemodlińskiej, a dzisiaj swobodnie tam przejeżdżamy - dodaje Małgorzata Stelnicka, wiceprezydent Opola.
- Dzięki tym środkom udało się zrealizować kanalizację w całym mieście. Potroiliśmy to, co udało się pozyskać w ostatnich latach. Budowa obwodnicy północnej, później był węzeł na Niemodlińskiej. Infrastruktura drogowa zawsze jest tym źródłem, na które pozyskujemy najwięcej dofinansowania.
- Nasze miasto zmieniło się diametralnie i chcemy pokazać zwłaszcza tym młodszym mieszkańcom, jak ono wyglądało 20 lat temu - zaznacza Łukasz Śmierciak, naczelnik wydziału promocji w opolskim ratuszu.
- Miejsca takie jak amfiteatr, jak Miejska Biblioteka Publiczna, jak ulica Krakowska, czy Zamek Górny wyglądały kiedyś zupełnie inaczej. Na tych zdjęciach mieszkańcy Opola będą mogli przypomnieć sobie, przekonać się, co zyskaliśmy dzięki naszej obecności w Unii Europejskiej.
Dodajmy, że zdjęcia będzie można zobaczyć między innymi w autobusach miejskich, a także w mediach społecznościowych miasta.