- Ubytków w drogach mamy więcej, sezon wyjątkowy jest chodzi o opady i liczbę przejść temperatury przez zero, co zdecydowanie wpływa na jakość nawierzchni - przyznał w audycji porannej Radia Opole Rafał Pydych, dyrektor opolskiego oddziału GDDKiA.
Dochodzi też aspekt stosowania soli do zmniejszania śliskości nawierzchni:
- W naszym przypadku, dróg krajowych stosujemy sól, która powoduje, że ta temperatura zamarzania wody znacząco się obniża. Czyli dla nas w zasadzie nie jest groźne przejście przez zero, tylko przejście przez minus 6 stopni Celsjusza. Ponieważ ta sól właśnie do tej temperatury obniża proces zamarzania. Kolejna rzecz to temat jakości nawierzchni. Jeśli mamy prawidłową mieszankę, prawidłowo wbudowaną, to ona też wytrzyma dłużej. Warstwa ścieralna projektowana jest na 10 lat eksploatacji, po tym czasie czysto teoretycznie powinna być wymieniona.
W przeciwnym razie zdegradowana nawierzchnia łatwiej łapie wodę i problem z ubytkami szybko się nasila. Kolejnym aspektem jest dobrze poprowadzone odwodnienie, z tym też zwłaszcza na odcinkach o mniejszym natężeniu ruchu zdarzają się problemy.