Opole zleciło badania rozpoznawalności marki miasta. Jeden procent badanych kojarzy Opole z morzem, molem i plażą. - To skojarzenie wynikające z bliskości festiwali w Opolu i Sopocie - wyjaśnił Łukasz Śmierciak, naczelnik Wydziału Promocji Urzędu Miasta Opola. Z badań wynika, że jednak większość ankietowanych kojarzy Opole z festiwalem, piosenką, muzyką. - Pracujemy nad strategią promocji na najbliższe 5 lat. Chcemy ustalić docelowy wizerunek w jaki sposób Opole chciałoby się promować. Będziemy opierać się na marce festiwalu, ale zastanawiamy się, czy nie należałoby wypromować także innej marki miasta, orbitującej wokół piosenki. Trzeba jednak pamiętać, że teraz niemal każde miasto ma swój duży festiwal - zaznaczył naczelnik Śmierciak. Gość rozmowy "W cztery oczy" dodał, że w przyszłym roku, również podczas festiwalu miasto będzie podkreślało jubileusz 800-lecia lokacji.