800-lecie miasta Opola ma swoje logo. Wybrano je spośród ponad 100 propozycji
116 prac wypłynęło na konkurs dotyczący loga 800-lecia Opola. Wygrała propozycja Macieja Burdy z Poznania. Zdaniem komisji konkursowej, projekt jest uniwersalny i można go wykorzystać w kampaniach promocyjnych oraz w multimediach.
- Jest kontrowersyjne, intrygujące a trzecia jego cecha to spójność, czyli umiejętność zastosowania projektu w różnych odmianach - mówi Andrzej Sznejweis z komisji konkursowej. - Bardzo często jest tak, że projekt, który dobrze wygląda na jednym polu czy w jakimś zastosowaniu, w innym wygląda słabiej. Tutaj mamy przykłady znaku i jego funkcji towarzyszących - dodaje.
- Punktem wyjścia przy projektowaniu było koło - mówi autor Maciej Burda. - Mamy tutaj dwa pierścienie, które dają nową wspólną wartość i można to interpretować jako formę dialogu, która podkreśla to, co jest spotkaniem tych wartości. Z nałożenia tych dwóch pierścieni powstaje dwuelementowa litera "O", która odwołuje się do miasta Opola - wyjaśnia.
Zwycięzca konkursu otrzymał 20 tys. zł nagrody, a na naszej stronie można zobaczyć jego prace.
- Punktem wyjścia przy projektowaniu było koło - mówi autor Maciej Burda. - Mamy tutaj dwa pierścienie, które dają nową wspólną wartość i można to interpretować jako formę dialogu, która podkreśla to, co jest spotkaniem tych wartości. Z nałożenia tych dwóch pierścieni powstaje dwuelementowa litera "O", która odwołuje się do miasta Opola - wyjaśnia.
Zwycięzca konkursu otrzymał 20 tys. zł nagrody, a na naszej stronie można zobaczyć jego prace.