Podczas badań poselskiej aktywności wzięto pod uwagę następujące portale społecznościowe:Facebook (profil) – profil o charakterze bardziej prywatnym, gdzie potrzebna jest zgoda użytkownika poprzez przyjęcie do grona znajomych. Facebook (fanpage) – strona polityka, którą można „polubić” i śledzić zamieszczane wpisy (niepotrzebna jest ówczesna zgoda polityka na obserwowanie strony przez innych użytkowników),Twitter,YouTube – brano pod uwagę wyłącznie publiczne kanały polityka (pomijano filmiki, relacje, wywiady z udziałem badanego polityka, które pochodziły z innych źródeł) oraz portal NK.pl
- Zauważyć można niekonsekwencję w wykorzystywaniu mediów społecznościowych. Są one w niektórych przypadkach wykorzystywane na określone potrzeby (przykład Tomasza Garbowskiego i Tadeusza Jarmuziewicza, którzy Twitter i YouTube wykorzystywali wyłącznie do celów kampanii prezydenckiej lub Janiny Okrągły, która wykorzystywała YouTube w czasie kampanii parlamentarnej). Drugim zjawiskiem – bardzo powszechnym – jest zakładanie profili w poszczególnych serwisach i ich dalsze niewykorzystywanie (przykład Facebooka i posłów: Kłosowskiego i Millera) - mówi Machnik
- Wśród opolskich polityków najwyższy współczynnik wykorzystywania mediów społecznościowch posiada Patryk Jaki, którego odnaleźć można na 5 serwisach. Należy jednak zaznaczyć, iż nie oznacza to automatycznie systematycznego wykorzystywania wszystkich profilów - dodaje politolog.
Posłuchajcie:
Imię i nazwisko | Liczba kont | |
Ryszard Galla | 1 | |
Tomasz Garbowski | 4 | |
Patryk Jaki | 5 | |
Tadeusz Jarmuziewicz | 4 | |
Adam Kępiński | 4 | |
Sławomir Kłosowski | 2 | |
Brygida Kolenda-Łabuś | 1 | |
Leszek Korzeniowski | 0 | |
Rajmund Miller | 1 | |
Janina Okrągły | 2 | |
Łukasz Tusk | 0 | |
Jerzy Żyżyński | 1 | |
Marcin Ociepa | 4 |