Media: wzrost zainteresowania turystów Chorwacją po występie Baby Lasagna na Eurowizji
28-letni muzyk rockowy Marko Puriszić, występujący pod pseudonimem Baby Lasagna, zajął w konkursie drugie miejsce. Przed finałem był typowany przez bukmacherów na zwycięzcę i został faworytem Stowarzyszenia Miłośników Konkursu Piosenki Eurowizji (OGAE).
"W Szwecji pojawiło się wiele artykułów na temat Chorwacji, w których wzywano do szybkiego rezerwowania miejsc noclegowych, ponieważ wkrótce może ich zabraknąć" - mówi Vedran Suszić, dyrektor Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej (HTZ) na Skandynawię i kraje bałtyckie.
Podkreśla, że HTZ wraz z ambasadą Chorwacji w Szwecji nasiliła działania promocyjne ze względu na Eurowizję i spodziewany wpływ występu reprezentanta kraju. "Na tych rynkach (skandynawskich - PAP) pozycja Chorwacji rośnie z roku na rok, coraz więcej linii lotniczych otwiera połączenia" - dodaje Suszić.
Zainteresowanie krajem rośnie również wśród Niemców, dla których "Chorwacja jest jednym z czterech najczęściej wybieranych kierunków wakacyjnych" - zaznaczają rozmówcy Hiny.
"Znacznie większy popyt na Chorwację zauważalny jest także we Francji. W pierwszych miesiącach 2024 roku liczba turystów z tego kraju wzrosła o 30 proc., dlatego spodziewamy się po sezonie nowego rekordu" - przewiduje przedstawicielka HTZ w tym kraju Danijela Mihalić Dziurica.
Według danych Eurostatu Chorwacja jest najbardziej zależnym od turystyki krajem w UE. 11 proc. chorwackiego PKB generuje właśnie ten sektor; średnia w UE wynosi 4,5 proc.Jakub Bawołek (PAP)
jbw/ akl/