Radio Opole » Kraj i świat
2024-04-16, 10:30 Autor: PAP

PKO Bank Polski rozwija hiperpersonalizację, by tworzyć dla klientów indywidualne oferty (MediaRoom)

Użytkownicy strony internetowej PKO Banku Polskiego znajdą na niej informacje dopasowane do ich indywidualnych preferencji. Bank wykorzystuje sztuczną inteligencję i analizę danych, by lepiej rozpoznawać oczekiwania klientów. Teraz może dopasować produkt do użytkownika w czasie rzeczywistym i wyświetlić informacje o nim w najbardziej widocznym miejscu strony głównej pkobp.pl.

Według ekspertów PKO Banku Polskiego bankowość przyszłości to bankowość internetowa i mobilna dopasowana do potrzeb każdego użytkownika. Ich zdaniem personalizacja wspierana przez zaawansowane algorytmy uczenia maszynowego otwiera zupełnie nowe możliwości dopasowania oferty i komunikacji z klientem.


„Zrobiliśmy kolejny krok w tę stronę. Obecnie już połowa użytkowników strony internetowej banku ma kontakt z treściami personalizowanymi na podstawie analizy danych. Połączenie AI i wiedzy o kliencie pozwoli nam zapewnić im zupełnie nowe, indywidualne doświadczenie zakupowe” - zapowiada Marcin Bednarski, dyrektor Departamentu Analityki Danych w PKO Banku Polskim.


Dzięki zastosowaniu zaawansowanych algorytmów analizy danych, PKO Bank Polski może dostosowywać treści marketingowe i oferować lepiej dopasowane produkty. Jest w stanie zidentyfikować klienta, któremu np. kończy się polisa OC i zaproponować nowe ubezpieczenie.


System dobiera treści, analizując historię aktywności klienta. Decyzje, jakie informacje wyświetlić, podejmowane są na podstawie zaawansowanych modeli machine learning. Rozwiązanie technologiczne zastosowane na stronie internetowej PKO Banku Polskiego nie tylko decyduje o doborze produktu, którym klient może być w danym momencie zainteresowany, ale również dba, by te same reklamy nie pokazywały się zbyt często.


„Dzięki dostępnym w chmurze rozwiązaniom z obszaru przetwarzania danych i sztucznej inteligencji, przygotowaliśmy aplikację, która błyskawicznie identyfikuje użytkownika strony www, pobiera dane na jego temat i tworzy rekomendacje ofert” - podkreśla Piotr Krawczyk, dyrektor Pionu Rozwoju i Utrzymania Aplikacji PKO Banku Polskiego.


PKO Bank Polski od dawna wykorzystuje rozwiązania, które pozwalają na personalizację treści reklamowych w swoich kanałach cyfrowych. Do tej pory spersonalizowane oferty były tworzone dla poszczególnych grup i segmentów klientów. Planowana hiperpersonalizacja w niedalekiej przyszłości ma zastąpić standardowe kampanie CRM i będzie rozwijana, by tworzyć unikalną ofertę dla każdego użytkownika.


„Bank dąży do tego, aby zarówno klienci korporacyjni, jak i detaliczni mieli dostęp do indywidualnej oferty produktów oraz usług” - zaznaczył Krawczyk.


Źródło informacji: PAP MediaRoom


UWAGA: Za materiał opublikowany przez redakcję PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”.


Kraj i świat

2024-05-02, godz. 00:40 Serbia/ Przyszły premier: przygotowaliśmy kilka modeli przywrócenia obowiązkowej służby wojskowej Ministerstwo obrony Serbii wraz z serbską armią przygotowały kilka modeli przywrócenia obowiązkowej służby wojskowej, które zostaną teraz przedstawione… » więcej 2024-05-02, godz. 00:40 Brazylia/ Już 10 ofiar powodzi na południu kraju Do 10 wzrosła liczba ofiar ulewnych deszczy i powodzi w stanie Rio Grande do Sul na południu Brazylii; 21 osób uznawanych jest za zaginione - podała w środę… » więcej 2024-05-02, godz. 00:20 Ekwador/Prezydent uzyskał zdecydowane poparcie dla swego programu walki z przestępczością Ogłoszone w środę wyniki referendum, które przeprowadził prezydent Ekwadoru, Daniel Noboa, oznaczają, że większość obywateli poparła proponowane przez… » więcej 2024-05-01, godz. 23:50 Euroliga koszykarzy - Real Madryt z awansem do Final4 Koszykarze Realu Madryt, broniący trofeum, pokonali na wyjeździe Baskonię Vitorię-Gasteiz 102:98 i jako pierwszy zespół awansowali do turnieju Final4. Stołeczny… » więcej 2024-05-01, godz. 23:40 LM piłkarzy ręcznych – Industria Kielce wyeliminowana przez Magdeburg (opis) Piłkarze ręczni Industrii Kielce w rewanżowym meczu ćwierćfinałowym Ligi Mistrzów przegrali na wyjeździe z SC Magdeburg 22:23 (13:11). Pierwsze spotkanie… » więcej 2024-05-01, godz. 23:40 Opolskie/Koniec utrudnienia na A4 między Brzegiem, a Opolem Zachód (aktl.) Służby drogowe przywróciły normalny ruch na odcinku autostrady A4, na którym doszło do zderzenia dwóch samochodów osobowych - poinformował dyżurny GDDKiA… » więcej 2024-05-01, godz. 23:30 Serbia/ Prezydent: pracujemy z pięcioma firmami, by wprowadzić do użytkowania latające taksówki Współpracujemy z pięcioma firmami, by wprowadzić w Serbii latające taksówki - powiedział w środę serbski prezydent Aleksandar Vuczić. Zapewnił, że… » więcej 2024-05-01, godz. 23:30 Piłkarska LM - Borussia Dortmund - Paris Saint-Germain 1:0 (opis) Borussia Dortmund pokonała u siebie Paris Saint-Germain 1:0 (1:0) w pierwszym meczu półfinału piłkarskiej Ligi Mistrzów. Rewanż w stolicy Francji odbędzie… » więcej 2024-05-01, godz. 23:20 Włochy/Dziesiątki tysięcy osób na 1-majowym koncercie w Rzymie Największy w Europie bezpłatny koncert odbył się jak co roku w Rzymie w Święto Pracy pod patronatem trzech włoskich central związkowych. W muzycznym maratonie… » więcej 2024-05-01, godz. 23:10 Węgry/ Ekspert: nie wykorzystaliśmy możliwości oferowanych przez przystąpienie do UE Węgry nie wykorzystały możliwości oferowanych przez przystąpienie do Unii Europejskiej 20 lat temu - ocenia w rocznicę akcesji Laszlo Molnar, węgierski… » więcej
1234567
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »