Samorządowy związek transportu „Pogranicze” bazuje na państwowym dofinansowaniu przewozów autobusowych
Bez rządowego wsparcia gminy i powiaty z południa Opolszczyzny nie poradziłby sobie z problemem wykluczenia komunikacyjnego ich mieszkańców. Samorządowcy twierdzą również, że organizacyjne zabezpieczenie transportu publicznego ułatwia ponadlokalna konsolidacja.
- Skupiamy osiem samorządów lokalnych z południa województwa - mówi Janusz Siano, przewodniczący Powiatowo-Gminnego Związku Transportu „Pogranicze”. – Każdy z członków wpłaca pewną kwotę. Pieniądze te pomagają nam lepiej skomunikować naszych mieszkańców w ramach całego obszaru związku. Są jeszcze takie miejsca, które chcielibyśmy poprawić. Były wnioski i też prośby mieszkańców, aby poprzesuwać godziny odjazdu autobusów. Żeby np. usprawnić przewozy młodzieży do naszych szkół. Skorygowaliśmy to. Takie wnioski składane są najczęściej za pośrednictwem sołtysów.
Samorządy lokalne są adresatami rządowego Fundusz Rozwoju Przewozów Autobusowych. Dofinansowanie to ma zmniejszyć wykluczenie komunikacyjne.
- Z tego funduszu pozyskaliśmy w tym roku ponad 5,2 mln zł – wskazuje przewodniczący związku transportu „Pogranicze”. – Te pieniądze w bardzo znaczący sposób poprawiają naszą sytuację. W ogóle umożliwiają tworzenie transportu publicznego na tym terenie. Bez tego wsparcia byłby to ogromny problem przerastający możliwości finansowe poszczególnych gmin i powiatów.
Do miliarda złotych zwiększy się w przyszłym roku Fundusz Rozwoju Przewozów Autobusowych. Przewiduje to, podpisana niedawno przez prezydenta, nowelizacja ustawy o publicznym transporcie zbiorowym. Regulacja ta wprowadza wieloletnie umowy na dofinansowanie dla linii autobusowych. Dopłata wyniesie trzy złote do wozokilometra.
Samorządy lokalne są adresatami rządowego Fundusz Rozwoju Przewozów Autobusowych. Dofinansowanie to ma zmniejszyć wykluczenie komunikacyjne.
- Z tego funduszu pozyskaliśmy w tym roku ponad 5,2 mln zł – wskazuje przewodniczący związku transportu „Pogranicze”. – Te pieniądze w bardzo znaczący sposób poprawiają naszą sytuację. W ogóle umożliwiają tworzenie transportu publicznego na tym terenie. Bez tego wsparcia byłby to ogromny problem przerastający możliwości finansowe poszczególnych gmin i powiatów.
Do miliarda złotych zwiększy się w przyszłym roku Fundusz Rozwoju Przewozów Autobusowych. Przewiduje to, podpisana niedawno przez prezydenta, nowelizacja ustawy o publicznym transporcie zbiorowym. Regulacja ta wprowadza wieloletnie umowy na dofinansowanie dla linii autobusowych. Dopłata wyniesie trzy złote do wozokilometra.