Promocja na Grüne Woche zbyt droga?
Wicemarszałek Tomasz Kostuś tłumaczy, że wyjazd na targi kosztowałby nasze województwo 250 tysięcy zł. Okazuje się, że inne regiony, które prezentują się na Grüne Woche, zapłaciły znacznie mniej, a uczestnictwo w imprezie uważają za obowiązek.
Jak poinformowała nas Dorota Pisarska, zastępca dyrektora Departamentu Promocji i Współpracy Zagranicznej w Urzędzie Marszałkowskim w Łodzi, w tym roku ich województwo zapłaciło prawie 64 tysiące zł. Bogusław Wijatyk, dyrektor Departamentu Obszarów Wiejskich i Rolnictwa w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego powiedział nam z kolei, że wizyta ich przedstawicieli została opłacona w całości z funduszy unijnych - z Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich. Koszty zamknęły się w kwocie 75 tysięcy zł.
Wicemarszałek Tomasz Kostuś dodaje, że ubiegłym roku za promocję Opolskiego na targach w Berlinie zapłacono 120 tysięcy zł, czyli o 130 tysięcy zł mniej niż szacowany koszt tegorocznego wyjazdu. Do tematu wrócimy w programie Loża Radiowa - początek po godz. 14:00. Gościem będzie Mateusz Figiel, dyrektor Departamentu Współpracy z Zagranicą i Promocji Regionu.
Posłuchaj informacji:
Piotr Wójtowicz (oprac. Wanda Kownacka)