Hrycaj: Kierownictwo GDDiKA wprowadza nas w błąd
Komitet zwrócił się do burmistrza i oddziału GDDKiA z pytaniem, jak zapewnić bezpieczeństwo tym użytkownikom dróg. W odpowiedzi Maria Burzyńska, zastępca dyrektora oddziału odpisała, że w 2010 roku w czasie modernizacji drogi nr 46 wykonano ciągi pieszo-rowerowe.
– To nieprawda – mówi Tomasz Hrycaj, przedstawiciel komitetu. – Nie potrafimy tych ciągów pieszo-rowerowych znaleźć. Tym bardziej, że mamy wytyczne, jak ciąg powinien tutaj wyglądać – kostka czerwona dla rowerów, a kostka szara dla pieszych – tego w Niemodlinie nie ma. Walczymy o to, żeby rowerzyści mieli bezpieczny przejazd przez miasto – mówi Hrycaj.
Michał Wandrasz, rzecznik opolskiego oddziału Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, tłumaczy, że w piśmie doszło do tak zwanego skrótu myślowego. Jednocześnie przyznaje, że faktycznie w 2010 roku w Niemodlinie nie wybudowano ścieżek rowerowych. – Rozważaliśmy możliwość zbudowania ścieżki pieszo-rowerowej podczas remontu nawierzchni, natomiast, niestety, pas drogowy nie pozwolił na wybudowanie na tyle szerokiego chodnika, aby można było połączyć ruch pieszy i rowerowy po jednej stronie – dlatego że raz chodnik jest szerszy z jednej strony, raz z drugiej – mówi rzecznik opolskiego oddziału GDDKiA.
Wandrasz dodaje, że trzy lata temu wizja rychłego wybudowania obwodnicy Niemodlina była bardzo realna, więc nie inwestowano w starą drogę dużych pieniędzy.
Posłuchaj wypowiedzi naszych rozmówców:
Bogusław Kalisz (oprac. WK)