Promocja regionu poprzez sport
- Jest to sukces, który ostatnio miał miejsce 11 lat temu. Po tylu latach Puchar Polski wrócił do Kędzierzyna-Koźla - dodaje Tadeusz Pokusa.
Zdaniem gościa Radia Opole, sukcesy w konkretnej dyscyplinie sportu działają jak sprzężenie zwrotne i przyciągają kolejnych sponsorów chcących promować się przy uznanej i utytułowanej marce. - Pieniądze przychodzą po sukcesie - to jest podstawa. Można powiedzieć, że sponsorzy oczywiście oczekują wyniku sportowego, ale istotą jest obszar, w którym ten wynik sportowy jest osiągany. Akurat siatkówka jest taką dyscypliną, która ma pozytywne znaczenie. Jest to sport rodzinny, ma mecze przychodzą zarówno mężczyźni, jak i kobiety - dodaje dr Tadeusz Pokusa.
- Bolączką polskiego sportu są stosunkowo niskie nakłady na jego promocję, szkolenia młodej kadry i infrastrukturę - uważa nasz ekspert.
Przed ZAKSĄ Kędzierzyn-Koźle szansa na zdobycie tytułu mistrza Polski oraz awans do turnieju finałowego Ligii Mistrzów. Za tydzień (05.02 albo 06.02) pierwszy mecz z tureckim Arkasem Izmir.
Oprac. Jacek Rudnik (oprac. JM)