Radio Opole » O Radiu » Radio Opole poleca » 1 października Dzień Polskiej Muzyki 2021! Słuchając…
2021-09-29, 14:49 Autor: oprac. AL, źródło: Fundacja Empower Poland

1 października Dzień Polskiej Muzyki 2021! Słuchając polskich artystów, wspieramy ich i polski rynek muzyczny!

Dzień Polskiej Muzyki 2021
Dzień Polskiej Muzyki 2021
Radio Opole 1 października włącza się do kampanii Dzień Polskiej Muzyki. To akcja rozgłośni regionalnych Polskiego Radia z Grupy Audytorium 17. Odbywa się już po raz trzeci. Tego dnia polska muzyka zdominuje naszą antenę główną. Już od 6:00 rano do wieczora będzie można posłuchać wyłącznie polskich piosenek. Repertuar jest ogromny i będzie co grać. Muzyka łączy – wszystkich. Dzieląc się radością z obcowania z polską muzyką i muzykami, pragniemy przypomnieć, że muzyka jest źródłem radości, siły, inspiracji oraz uniwersalnym językiem zjednoczenia i współpracy, a także kluczem do pokonywania wielu przeciwności. Zapraszamy do słuchania!

W celebrację ogólnopolskiego święta polskiej muzyki zaangażowani są wszyscy, dla których polska muzyka jest nieodłącznym elementem życia, a więc polscy Artyści, fani polskiej muzyki, a także firmy i organizacje z każdego segmentu polskiego rynku muzycznego. Słuchając polskich Artystów, wspieramy ich i polski rynek muzyczny!

Tego dnia (01.10) już po raz kolejny zabrzmi wspólne pasmo radiowo-telewizyjne z tylko polską muzyką na antenach ponad 50 stacji radiowych i telewizji muzycznych w Polsce. Największe sklepy muzyczne i bileterie ponownie przygotowują dla fanów specjalne promocje na zakup płyt, kaset i biletów na koncerty oraz wyjątkowe spotkania z Artystami na żywo.

Pomysł na kampanię zrodził się w 2019 roku z inicjatywy Agencji Artistars, w trosce o rozwój polskiego rynku muzycznego. Branża muzyczna w Polsce w 2019 roku rozwijała się całkiem dobrze, w każdym segmencie rynku odnotowano wzrost, jednak był on dalece niewystarczający jak na potencjał polskiego rynku muzycznego. Wydatki Polaków na muzykę kształtowały się średnio na poziomie 8,4 zł rocznie per capita, a cały polski rynek fonograficzny rósł ponad 3-krotnie wolniej niż średnia globalna i aż 4-krotnie wolniej niż w wielu krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Intencją twórców kampanii było stworzenie projektu, który zaangażuje i połączy wszystkich uczestników rynku muzycznego – Artystów, rozgłośnie radiowe i telewizje muzyczne, firmy i organizacje odpowiedzialne za produkcję, wydawanie, ochronę praw, dystrybucję i promocję muzyki, w tym podmioty sektora koncertowego oraz fanów, bez względu na wiek, preferencje muzyczne czy status ekonomiczny – by wspólnie celebrując polską muzykę, np. słuchając jej częściej w radiu, telewizji bądź w streamingu, kupując płyty czy bilety na koncerty, przyczynili się do wzmocnienia kondycji polskiego rynku muzycznego i jego pozycji na świecie.

Ubiegłoroczne zamrożenie części branży muzycznej, poważnie zachwiało sytuacją ekonomiczną rynku muzycznego, zwłaszcza sektora koncertowego, dla którego skutki kryzysu, mimo jego częściowego odmrożenia, będą odczuwalne jeszcze przez kilka najbliższych lat. Lockdown dla wielu Artystów stał się także okazją do złapania twórczego oddechu i poszukiwania nowych inspiracji, co zaowocowało serią ciekawych nowości wydawniczych. Letni sezon koncertowy pokazał, jak bardzo zarówno fani, jak i Artyści są spragnieni koncertów na żywo. W serwisach streamingowych w Polsce notowania polskich utworów nieprzerwanie dominują nad zagranicznymi. Mimo pandemii, wartość polskiego rynku muzycznego wzrosła o 1% wobec roku poprzedniego generując przychody na poziomie ok. 434 mln PLN. Polacy w ubiegłym roku znacznie częściej słuchali muzyki w streamingu (aż o 62%), co przy jednoczesnym zmniejszeniu sprzedaży płyt, kaset czy winyli o 14,3%, przełożyło się na wzrost wydatków polskich konsumentów na muzykę per capita o 0,34 USD, czy ok. 1,29 zł do kwoty 9,57 zł (wydatki na streaming oraz muzykę na nośnikach cyfrowych i fizycznych).

Ten niewielki wzrost to dobry prognostyk, w niektórych krajach odnotowano spadek przychodów. Niemniej obserwując trendy rynków muzycznych u naszych sąsiadów, np. w Czechach, na Słowacji, w Rosji czy w krajach Bałtyckich, uświadamiamy sobie jak wiele jeszcze mamy wspólnie do zrobienia, by pozycja naszego kraju w światowych rankingach rynku fonograficznego rosła. Dla porównania w Czechach wartość lokalnego rynku w ujęciu rocznym wzrosła o 8,3%, na Słowacji o 14,1%, w Rosji aż o 30%, w krajach Bałtyckich (Estonia, Litwa i Łotwa) o 13%. Natomiast w ujęciu globalnym, światowy rynek muzyczny wzrósł o 7,4%.

Organizatorem Kampanii jest Fundacja Empower Poland. Współorganizatorem 3. edycji Kampanii jest Stowarzyszenie Autorów ZAIKS. Kampanię można śledzić na Facebooku i Instagramie.

Zobacz także

2021-07-12, godz. 11:20 Z Wojciechem Pilichowskim tuż przed koncertem w "Muzycznej Owczarni" w Jaworkach rozmawia Piotr Metz Rok po otwarciu zagrał tu koncert, który przeszedł do historii jako pierwszy w tym miejscu. Dziś jest dyrektorem artystycznym „Muzycznej Owczarni” w Jaworkach… » więcej 2021-07-01, godz. 22:06 Zaszczepieni mogą już przystąpić do Loterii Narodowego Programu Szczepień. Każdy ma 4 szanse na wygrane! W czwartek ruszyła ogólnopolska Loteria Narodowego Programu Szczepień. Mogą wziąć w niej udział wszystkie osoby pełnoletnie, które dokonały kompletnej… » więcej 2021-06-24, godz. 12:39 Grand PiK - ogólnopolskie święto twórców radiowych. Jest też reportażystka Radia Opole! Radiowcy z całej Polski zjechali do Bydgoszczy. Trwa Grand PiK 2021 - Konkurs Artystycznych Form Radiowych, organizowany przez Polskie Radio PiK. Na miejscu jest… » więcej 2021-06-23, godz. 13:19 Drodzy Tatusiowie, wszystkiego co najpiękniejsze! Drodzy Tatusiowie, dziękujemy za wsparcie i miłość. W życzeniach pomagają nam przedszkolaki z Przedszkola TAK w Opolu, a my przytulamy Was mocno! » więcej 2021-06-23, godz. 13:09 Pierwsza Dama inicjuje akcję "Usłyszeć Dzieci" Pierwsza Dama zainicjowała akcję "Usłyszeć Dzieci" mającą zachęcić dorosłych do towarzyszenia dzieciom w trudnym procesie wychodzenia z izolacji, jak… » więcej 2021-06-18, godz. 21:21 Harmonogram rozpowszechniania nieodpłatnych audycji wyborczych w Radiu Opole S.A. Radio Opole S.A. zgodnie z rozporządzeniem KRRiT z dnia 12 lipca 2011 r. w sprawie czasu oraz ramowego podziału czasu przeznaczonego na rozpowszechnianie nieodpłatnie… » więcej 2021-06-11, godz. 20:11 Przedterminowe wybory burmistrza Gorzowa Śląskiego w woj. opolskim Radio Opole S.A. w związku rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 maja 2021 r. w sprawie przedterminowych wyborów burmistrza Gorzowa Śląskiego w… » więcej 2021-06-09, godz. 09:42 Czas na "Dobry moment"! Od poniedziałku do piątku o 9:00 zapraszają Agnieszka Wawer-Krajewska i Wiesław Kolbusz Chcesz poznać ciekawych ludzi i usłyszeć odpowiedzi na nurtujące Cię pytania? A może pragniesz uśmiechnąć się razem z nami lub podejść do sprawy całkiem… » więcej 2021-06-02, godz. 11:07 "Misja Werona 2021" - reportaż Pawła Koniecznego, Grzegorza Frankowskiego i Piotra Moca [FILM, ZDJĘCIA] We wtorek (01.06) minął miesiąc od historycznego sukcesu Grupy Azoty ZAKSY Kędzierzyn-Koźle w siatkarskiej Lidze Mistrzów. Radio Opole miało okazję towarzyszyć… » więcej 2021-05-27, godz. 12:20 Konsultacje „Strategii RP na rzecz Młodego Pokolenia” dla województwa opolskiego - zapisy trwają do 7 czerwca Już 8 czerwca odbędzie się kolejna z wojewódzkich konferencji konsultacyjnych, na której wszyscy młodzi ludzie z województwa opolskiego otrzymają możliwość… » więcej
34567
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »