Radio Opole » Kraj i świat
2021-10-22, 21:10 Autor: PAP

Niemcy/ Szef koncernu Axel Springer po zwolnieniu naczelnego "Bilda": powinniśmy byli rozstać się z nim wcześniej

Szef koncernu medialnego Axel Springer Mathias Doepfner zwrócił się do pracowników w wewnętrznej wiadomości wideo po odejściu redaktora naczelnego tabloidu "Bild". Wyraził w niej ubolewanie i przyznał: "Nie ulega wątpliwości, że powinniśmy byli rozstać się z Julianem Reicheltem pół roku temu".

"Głęboko ubolewam nad tym, co wszyscy musicie przeżywać - przede wszystkim i w szczególny sposób te (kobiety), które bezpośrednio dotknęło niewłaściwe postępowanie ich byłego redaktora naczelnego. To są główne poszkodowane" - powiedział szef firmy w przemówieniu, które branżowy serwis "Medieninsider" opublikował w piątek.


"Ale martwię się również o wiele osób pośrednio dotkniętych tym problemem, wszystkich pracowników +Bilda+, którzy tak naprawdę chcą tylko jak najlepiej dla tej wspaniałej marki, a którzy od miesięcy doświadczają niepewności i strachu, ataków i oskarżeń. Tak, to absolutnie jasne: z dzisiejszej perspektywy, wiedząc wszystko, co dziś wiemy i co nie ulega wątpliwości, powinniśmy byli rozstać się z Julianem Reicheltem pół roku temu" - podkreślił dodał Doepfner.


Reichelt "okłamał nas, a my pozwoliliśmy mu się okłamywać. To też sobie zarzucam" - dodał.


Amerykański dziennik "New York Times" opublikował w niedzielę raport na temat firmy Axel Springer, Reichelta i panującej w koncernie kultury korporacyjnej. Sprawą przez wiele miesięcy zajmował się również zespół śledczy z grupy medialnej Ippen. Część wyników badań ukazała się w internetowym raporcie tygodnika "Der Spiegel", ponieważ Ippen pod wpływem wydawcy Dirka Ippena postanowiła ich nie publikować, aby nie sprawiać wrażenia, że chce zaszkodzić swojemu konkurentowi - przypomina portal RND.


W poniedziałek Axel Springer zwolnił ze skutkiem natychmiastowym redaktora naczelnego dziennika "Bild" Juliana Reichelta z pełnienia obowiązków.


Zarzuty o nadużywanie władzy przez naczelnego tabloidu pojawiły się na początku marca. "Der Spiegel" informował wówczas, że kilka pracownic zgłosiło firmie incydenty, do jakich doszło w ostatnich latach. Koncern wszczął dochodzenie przeciwko Reicheltowi. Według Springera u podstaw dochodzenia leżały zarzuty o nadużywanie władzy w związku z dobrowolnymi relacjami z pracownicami, a także zażywanie narkotyków w miejscu pracy. Grupa doszła do wniosku, że Reichelt powinien zachować swoje stanowisko.


Axel Springer podkreślał wtedy, że w ramach tamtego postępowania nigdy nie było wobec Reichelta żadnych zarzutów dotyczących molestowania seksualnego lub napaści na tle seksualnym. "Pojawiły się jednak zarzuty dotyczące konsensualnych romansów z pracownicami +Bilda+ i oznaki nadużycia władzy w tym kontekście" - pisano.


Miejsce Reichelta zajął 37-letni Johannes Boie, który do tej pory był redaktorem naczelnym magazynu "Die Welt am Sonntag".


"Bild" to niemiecki tabloid, ukazujący się codziennie od poniedziałku do soboty; niedzielne wydanie ukazuje się pod tytułem "Bild am Sonntag" i ma własną redakcję. Pierwsze wydanie gazety ukazało się 24 czerwca 1952 roku. "Bild" jest najlepiej sprzedającą się gazetą w Europie.


Z Berlina Berenika Lemańczyk (PAP)


bml/ akl/


Kraj i świat

2022-12-09, godz. 00:00 USA/ Kongres przegłosował ustawę kodyfikującą prawo do zawierania małżeństw jednopłciowych Izba Reprezentantów przyjęła w czwartek ustawę kodyfikującą w prawie amerykańskim uznanie małżeństw jednopłciowych i mieszanych rasowo. Ustawa miała… » więcej 2022-12-08, godz. 23:50 USA/ Rzecznik MSZ: Myślę, że są duże szanse na dalsze wzmocnienie wschodniej flanki NATO Myślę, że są duże szanse na dalsze wzmocnienie wschodniej flanki NATO - powiedział w czwartek rzecznik MSZ Łukasz Jasina. Ocenił też, że wymiana więzionej… » więcej 2022-12-08, godz. 23:40 Rumunia/ Ambasador Austrii wezwana do MSZ w związku ze sprawą rozszerzenia strefy Schengen Szef rumuńskiej dyplomacji Bogdan Aurescu wezwał w czwartek wieczorem do MSZ ambasador Austrii w Bukareszcie Adelheide Folie, by przekazać jej notę protestacyjną… » więcej 2022-12-08, godz. 23:20 Ekstraklasa siatkarek - #VolleyWrocław - UNI 3:1 #VolleyWrocław - UNI Opole 3:1 (25:20, 20:25, 25:18, 25:23) #VolleyWrocław: Lucie Muhlsteinova, Regiane Bidias, Dominika Witkowska, Julia Szczurowska, Anna… » więcej 2022-12-08, godz. 23:20 Ekstraklasa siatkarek - 7. kolejka (tabela) Wyniki meczów 7. kolejki i tabela ekstraklasy siatkarek: #VolleyWrocław - UNI Opole 3:1 (25:20, 20:25, 25:18, 25:23) Pozostałe mecze kolejki2022-12-09:OnlyBio… » więcej 2022-12-08, godz. 23:10 S. Cenckiewicz dla tvpinfo: Sikorski wpuścił konia trojańskiego To Radosław Sikorski odpowiada za wprowadzenie Tomasza L. do komisji likwidacyjnej WSI - powiedział w programie 'Minęła 20' na antenie TVP Info szef Wojskowego… » więcej 2022-12-08, godz. 23:00 Komunikat Totalizatora Sportowego (08-12-2022) Komunikat Totalizatora Sportowego Totalizator Sportowy Spółka z o.o. podaje ilości i wysokości wygranych w grach losowychw dniu 2022-12-08 o godz. 22:00Lotto… » więcej 2022-12-08, godz. 23:00 Soboń: mamy przestrzeń do tego, aby deficyt był wyższy (korekta) Mamy przestrzeń do tego, by deficyt - nie tylko budżetowy - był wyższy - powiedział w czwartek wiceminister finansów Artur Soboń. Dodał, że deficyt 'oczywiście'… » więcej 2022-12-08, godz. 22:50 Prezes PiS: jestem przekonany, że minister Ziobro zostanie obroniony Jestem przekonany, że minister sprawiedliwości Zbigniew Ziobro zostanie obroniony podczas głosowania nad wnioskiem o wotum nieufności. Wiem, że z całą pewnością… » więcej 2022-12-08, godz. 22:50 Kamil Majchrzak z pozytywnym wynikiem kontroli antydopingowej Kamil Majchrzak uzyskał pozytywny wynik kontroli antydopingowych, które przeprowadzone zostały w październiku i listopadzie tego roku. Tenisista podkreśla… » więcej
1234567
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »