Radio Opole » Ze zdrowiem Ci do twarzy » Posłuchaj audycji » Budyń z awokado i tortilla w trzech odsłonach!…
2020-08-08, 19:08 Autor: Katarzyna Zawadzka

Budyń z awokado i tortilla w trzech odsłonach! Alicja Kałka o zdrowych kaloriach [FILM + PRZEPISY!]

Alicja Kałka i Katarzyna Zawadzka. "Chcę wyjechać na wieś" - Balcarzowice [fot. Marcin Boczek]
To było bardzo smaczne spotkanie w Balcerzowicach! O bogate w składniki odżywcze przekąski zadbała Alicja Kałka z Poradni Dietetycznej Zdrowa Kaloria w Strzelcach Opolskich. W plenerowym studiu pokazała, jak błyskawicznie można przygotować budyń z awokado i tortillę w trzech odsłonach! Nakarmiła przy tym ekipę Radia Opole, która bardzo poleca zamieszczone poniżej przepisy.


BUDYŃ Z AWOKADO :

Składniki :
- awokado – ½ szt – ok 70g
- banan – 1 sztuka – ok 115g
- kakao ciemne – 1 łyżeczka – ok 4g
- opcjonalnie : płatki migdałowe / wiórki kokosowe – 1 łyżeczka

Obrane awokado i banan blendujemy lub rozgniatamy widelcem na miazgę, dodajemy kakao i płatki lub wiórki kokosowe.
Gotowy budyń możemy udekorować świeżymi owocami sezonowymi np. malinami czy borówkami.

W porcji - 305kcal
Białko – 5,3g
Tłuszcze – 17,1g
Węglowodany – 35g
Potas – 95 mg
Błonnik – 4,5g
Żelazo – 1,6 mg

Poza tym sporo:
- wit. Z grupa C,E i A – pełniących rolę przeciwutleniaczy
- wit z gupy B – w tym tak ważny kwas foliowy
- kwas oleinowy – obniżający poziom cholesterolu
- i potas - regulujący ciśnienie krwi

TORTILLA W TRZECH ODSŁONACH:

Składniki stanowiące podstawę do każdej z nich są takie same, zmieniamy natomiast jeden podstawowy składnik do wyboru:
- kurczak ,
- łosoś ,
- ser feta

Składniki podstawowe :
- tortilla wrap pełnoziarnista – szt – ok. 60g
- dowolna sałata – dowolna ilość
- pomidor – 1 szt – ok 100g
- czerwona cebula – 30g
- papryka czerwona – 1/ 4 szt – ok 40g

Sos :
- Musztarda – 1 łyżeczka – ok 10g
- miód – 1 łyżeczka – ok 14g
- sok z cytryny – 1 łyżka
- oliwa z oliwek – ½ łyżeczka – ok 4g

Składniki sosu dokładnie ze sobą łączymy – najlepiej za pomocą małego słoiczka.
Placek tortilli możemy przed nakładaniem składników podgrzać na suchej patelni lub w piekarniku, ale nie jest to konieczne.

Przygotowanie :
Na placku układamy rozdrobnioną sałatę, pokrojone wg uznania pozostałe warzywa.
Dodajemy główny składnik :
- kurczak gotowany lub grillowany – 100g
- lub łosoś wędzony – pół opakowania – ok 60g
- ser feta – żółta – ok 50g

Całość polewamy sosem i zwijamy w rolkę lub kopertę, a następnie owijamy w papier lub folię spożywczą.

Wartość odżywcza Tortilli z kurczakiem :
- energia – 440kcal
- białko – 30,6g
- węglowodany – 52,5g,
- tłuszcze – 11,6g
- błonnik – 6,5g
- potas – 901,8 mg
- żelazo – 4,9g
- wit. C – 80,5mg

Wartość odżywcza Tortilii z łososiem :
- energia -489 kcal
- białko – 24,7g
- tłuszcze – 19,2 g
- węglowodany – 62,8g
- błonnik – 6,5g
- potas – 516,8mg
- żelazo – 4,5mg
- wit. C – 80,5mg

Wartość odżywcza Tortilii z serem feta :
- energia – 440 kcal
- białko – 15,6g
- tłuszcze – 16,3g
- węglowodany – 56,3g
- błonnik – 6,5g
- żelazo – 4,5g
- wit. C – 80,5 mg

Zobacz także

2020-12-02, godz. 14:29 O szwedzkiej samotności i sztuce równowagi. Połączenie ze Sztokholmem! Rozmawialiśmy z pisarką, publicystką i tłumaczką - Katarzyną Tubylewicz, która mieszka w Szwecji. Właśnie przygotowuje się do wydania kolejnej książki… » więcej 2020-11-28, godz. 15:15 Z Aliną Babińską o odporności na infekcje. Mikstura św. Hildegardy [PRZEPIS] Jak zadbać o regenerację organizmu? Co o ochronie przed infekcjami mówi nam medycyna chińska? I co ma wspólnego z tym wszystkim św. Hildegarda z Bingen?… » więcej 2020-11-24, godz. 16:52 Tupnij nogą i bądź sobą! Rozmowa z Katarzyną Mordowską-Broszkiewicz Często słyszymy "bądź sobą", ale co to właściwie znaczy? I czy rzeczywiście nam się to opłaca? Na ten temat rozmawialiśmy z socjoterapeutką Katarzyną… » więcej 2020-11-21, godz. 14:28 Przygarnij swój lęk. Rozmowa z psychoterapeutą Dawidem Bachryjem Jak zaopiekować się sobą, kiedy odczuwamy lęk? Co zrobić, kiedy czujemy, że żyjemy w permanentnym stresie? Czy dezynfekcja klamek, włączników światła… » więcej 2020-11-21, godz. 15:15 Wzmocnij odporność, zyskaj radość. Rozmowa z Olą Żelazo W audycji "Ze zdrowiem Ci do twarzy" sprawdzaliśmy, jakie asany poprawią nam nastrój i pobudzą układ odpornościowy. Naszym gościem była nauczycielka jogi… » więcej 2020-11-14, godz. 14:33 Czy remontować, żeby nie zwariować? Rozmowa z Iloną DeCandią-Knapik Czy warto remontować, aby nie zwariować? Okazuje się, że w czasach izolacji coraz chętniej modernizujemy swoje mieszkania. Jak zatem stworzyć wygodną przestrzeń… » więcej 2020-11-07, godz. 12:24 Od kuchni przez Kresy do serca! Rozmowa z Anną Komstą Różnorodna, nieoczywista i bliska naturze - taka jest kuchnia kresowa. Przepisy, ale też historię o tym, jak dawniej jadano, postanowiła zabrać i opisać… » więcej 2020-11-06, godz. 10:10 Mniej znaczy dużo więcej. Rozmowa z Anitą Dmitruczuk W audycji "Ze zdrowiem Ci do twarzy" zastanawialiśmy, jaki świat zostawimy następnym pokoleniom. Pytaliśmy także o to, w jaki sposób możemy ograniczyć… » więcej 2020-11-06, godz. 11:31 Ciało to mapa pamięci. Rozmowa z Gabrielą Eliasz-Łukasiewicz Nasze ciało to księga, w której zapisane są informacje zgromadzone przez poprzednie pokolenia. Czy możemy nauczyć się je odczytywać? I dlaczego warto?… » więcej 2020-10-26, godz. 09:41 Czy "wampiry energetyczne" istnieją? Rozmowa z Ewą Dudą W audycji "Ze zdrowiem Ci do twarzy" sprawdzaliśmy energetyczny bilans naszych relacji. Czym są emocjonalne toksyny i jak się przed nimi bronić? Co zrobić… » więcej
45678
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »