Powiat brzeski uruchomił e-urząd. Kilka dni temu ruszyło elektroniczne zarządzanie dokumentacją wewnątrz Starostwa Powiatowego w Brzegu. – Dzięki temu ograniczymy m.in. zakres papierowej korespondencji – wyjaśnia Krzysztof Konik, sekretarz powiatu.
– Elektroniczne zarządzanie dokumentacją usprawni funkcjonowanie jednostki. Udoskonalone zostanie zarówno archiwizowanie, jak i możliwy będzie dostęp do dokumentacji z każdego stanowiska w starostwie. Mieszkańcy będą mieli dostęp przez internet m.in. do informacji kto prowadzi i jaki jest postęp w ramach określonej sprawy – dodaje sekretarz Krzysztof Konik.
– Niestety, nie jest możliwe całkowite wyeliminowanie pism w formie papierowej. Chcielibyśmy w 100 procentach zlikwidować formę papierową dokumentów, jednak zarówno uregulowania prawne, jak i urzędy, szczególnie centralne, wciąż nie są na to przygotowane. My natomiast będziemy już na to gotowi – dodaje Konik.
Starostwo, aby uruchomić e-urząd, zakupiło kilkadziesiąt nowych komputerów i serwery. Wszystko to kosztowało blisko 1 milion zł. To pierwsza w Brzegu jednostka samorządowa, która może pochwalić się takimi rozwiązaniami. Tamtejszy urząd miejski ruszy z programem e-urząd na początku przyszłego roku.
Maciej Stępień (oprac. KK)