Przyspieszenie pociągów jest efektem planowanej do końca kwietnia wymiany torów na szlakach Koszęcin – Lubliniec, Kluczbork – Bąków i Sowczyce – Olesno Śląskie.
- Na szlaku Kluczbork - Bąków zakres prac objął remont dwóch mostów, czterech przejazdów kolejowych i dwóch przepustów - informuje Maciej Dutkiewicz z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Efekty rewitalizacji są widoczne też na odcinku Sowczyce - Olesno Śląskie oraz na stacji w Oleśnie Śląskim, gdzie wymieniono tory, zainstalowano nowoczesne rozjazdy oraz wyremontowano mosty i wiadukty.
Poprawiło się także bezpieczeństwo na zmodernizowanych przejazdach kolejowych.
Jak dodaje Maciej Dutkiewicz, głównym celem prac rewitalizacyjnych realizowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A jest przywrócenie na trasie Kalety - Kluczbork prędkości jazdy pociągów pasażerskich do 120 km/h, a pociągów towarowych - do 100 km/h. Zwiększenie prędkości umożliwi skrócenie czasu przejazdu pociągów w relacji Poznań - Ostrów Wielkopolski - Katowice/Kraków.
Rewitalizacja prowadzona jest w ramach projektu „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 143 na odcinku Kalety - Kluczbork”. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Jego całkowity koszt szacowany jest na ponad 332,1 mln złotych.
Piotr Wrona