Łódzkie/ PKP: prace na linii kolejowej Ozorków - Łęczyca przekroczyły półmetek
Jak zapewniła kolejowa spółka, postęp robót widoczny jest m.in. na stacjach w Ozorkowie, Łęczycy i Sierpowie, gdzie powstały już nowe perony. Na stacjach wkrótce mają pojawić się ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i niedowidzących, wiaty i ławki, stojaki rowerowe oraz czytelne oznakowanie.
Z kolei na szlaku Ozorków – Łęczyca zbudowano już nowy tor.
"Kończy się układanie torów na stacji Łęczyca. Wykonywane są prace torowe również na stacji Ozorków. Obok linii kolejowej budowana jest nowa sieć trakcyjna. Na stacji Łęczyca oraz na szlaku Ozorków – Łęczyca ustawiono już konstrukcje wsporcze. Specjalistyczne pojazdy sieciowe wywieszają sieć trakcyjną" – wyjaśniono w komunikacie.
W sumie między Ozorkowem a Łęczycą zmodernizowanych zostanie 17 km torów, pięć peronów, dwa mosty, cztery przepusty oraz 17 rozjazdów. Wzrost poziomu bezpieczeństwa ma też zapewnić modernizacja 10 przejazdów kolejowo-drogowych.
Dzięki inwestycji mieszkańcy tych miejscowości zyskają lepszy dostęp do kolei i szybsze podróże do Łodzi i Kutna, ponieważ pociągi pasażerskie na tych trasach przyspieszą z obecnych 70-90 km/h do 120 km/h.
Wartość prac na linii kolejowej nr 16 na odcinku Ozorków – Łęczyca to 129,5 mln zł netto.
Jednocześnie na trasie Łódź – Kutno trwa remont na odcinkach Łódź Kaliska – Zgierz oraz Zgierz – Ozorków. W jego ramach wymieniane są tory, sieć trakcyjna, urządzenia sterowania ruchem oraz przebudowywany jest wiadukt kolejowy w Zgierzu. Modernizowana jest również stacja Łódź Żabieniec oraz stacja Zgierz. (PAP)
autor: Bartłomiej Pawlak
bap/ drag/