Marka już jest, trzeba ją skutecznie wypromować
- Opole to przede wszystkim piosenka, choć tych aspektów, na których daje się budować atrakcyjną markę, jest więcej. Promocja miasta musi być realizowana zgodnie z najważniejszymi wytycznymi jego rozwoju - mówi nam naczelnik nowego wydziału. - Strategia dotyka nauki, kapitału intelektualnego, inwestycji. Będziemy wraz z zespołem opierać się przede wszystkim na tych trzech priorytetach - podkreśla Duda.
Mocnym punktem ma być obecność Opola w internecie, na portalach społecznościowych. Marka już jest, trzeba ją teraz skutecznie wypromować, pokazać w kraju i za granicą. A promocja musi być ukierunkowana, jednoznaczna, na wielowątkowości raczej się traci. - Opole nie może oderwać się od festiwalu, ta impreza jest zakorzeniona w świadomości Polaków. W przyszłym roku mamy 50-lecie festiwalu i to należy komunikować - dodaje
Innym z ważnych atutów Opola jest też potencjał akademicki, mamy atrakcyjną bazę naukową, Instytut Biotechnologii, i trzeba to skuteczniej pokazać.
Budżet promocji Opola jest ustalany. - Na dziś trudno go precyzyjnie określić - mówi naczelnik nowego wydziału.
Ewa Duda pracowała wcześniej w opolskim oddziale Telewizji Polskiej, Totalizatorze Sportowym i Grupie PZU. Od poniedziałku kieruje nowym wydziałem promocji w opolskim urzędzie miasta.
Posłuchaj informacji:
Źródło: rozmowa "W cztery oczy", oprac. Jacek Rudnik (oprac. WK)