Radio Opole » Loża Radiowa » Aktualności » Piotr Henicz o złożonej i niepewnej sytuacji na rynku…
2020-03-25, 14:44 Autor: Ewa Skrabacz

Piotr Henicz o złożonej i niepewnej sytuacji na rynku usług turystycznych

Piotr Henicz o złożonej i niepewnej sytuacji na rynku usług turystycznych [fot. Paula Hołubowicz]
- Znaleźliśmy się w bardzo trudnej sytuacji. Od momentu pojawienia się w Polsce wolnego rynku, gdy Itaka zaczęła działać, takiej sytuacji biura podróży w naszym kraju jeszcze nigdy nie doświadczyły – mówił Piotr Henicz, prezes Itaki, wiceprezes Polskiego Związku Organizatorów Turystyki, a także członek sztabu kryzysowego przy Ministerstwie Rozwoju.
Z Piotrem Heniczem rozmawiają Joanna Matlak i Ewa Skrabacz
- W tej chwili nie da się oszacować strat, gdyż byliśmy zmuszeni do zawieszenia działalności operacyjnej, związanej z bezpośrednią obsługą klientów. Nasze główne zadania w tej chwili to prowadzenie rozmów z naszymi kontrahentami zagranicznymi, czyli m.in. z hotelami, liniami lotniczymi. Chodzi o to, by wszystkie umowy, które zawarliśmy na ten sezon, były prolongowane w kolejnych miesiącach, czy nawet latach – dodał Henicz.

- Wprowadzenie stanu epidemii nałożyło na nas obowiązek zamknięcia salonów, które są zlokalizowane w galeriach, a takich w całej Polsce mamy około 200. Pracownicy naszych salonów firmowych pracują zdalnie, nasza infolinia działa i wszelkie sprawy związane z rezerwacjami mogą być załatwiane w ten sposób – informował prezes Itaki.

- Bardzo trudno powiedzieć, jak rynek usług turystycznych poukłada się po tym wszystkim, co się teraz dzieje. Mówimy o bardzo złożonym zespole naczyń połączonych, w którym znajduje się też klient. Jeśli będzie on rozumiał złożoność sytuacji i pojedzie na swoje wakacje w późniejszym terminie, to inne zobowiązania, wobec hoteli, linii lotniczych powinny być spełnione. Niezwykle istotne jest też to, gdzie klienci będą chcieli latać, a może nawet bardziej to, gdzie będzie można latać – podkreślił wiceprezes Polskiego Związku Organizatorów Turystyki.

Zobacz także

2020-03-17, godz. 14:24 Violetta Porowska o pomocy struktur PiS skierowanej do seniorów - Seniorzy mają trudną sytuację, widzimy różne akcje społeczne, że sąsiad sąsiadowi przychodzi z pomocą i my też postanowiliśmy się zaangażować. Pan Tomek czeka… » więcej 2020-03-16, godz. 14:21 Kamil Bortniczuk o apelach opozycji by przełożyć wybory, pomocy Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej oraz o przejściu… - Mogę zaapelować o spokój i wstrzemięźliwość w ocenach. Do maja jeszcze sporo czasu. Dziś jest za wcześnie by podejmować decyzje o stanie wyjątkowym - mówił w… » więcej 2020-03-16, godz. 14:08 Prof. Tomasz Grzyb o wspólnym wrogu i o tym, że dobro można wydobyć także z sytuacji krytycznej - Niejednokrotnie rozmawialiśmy o polskich podziałach, o tym, co mogłoby nas połączyć, co mogłoby spowodować, że potraktowalibyśmy poważnie nawoływania do budowania… » więcej 2020-03-13, godz. 11:18 Dr Tadeusz Detyna o tym jak na koronwirusa zareagowały Filipiny - Gdy tam przebywałem, był tylko 1 przypadek. Stamtąd jest znacznie bliżej do Chin, więc podjęto takie działania, które my podejmujemy teraz - mówił w Loży Radiowej… » więcej 2020-03-13, godz. 11:17 Marcin Ociepa o wojskowej gotowości pomocowej i o własnej propozycji „pogotowia zakupowego” dla osób starszych - Jesteśmy cały czas gotowi do niesienia pomocy. W sposób szczególny są do tego powołani żołnierze Wojsk Obrony Terytorialnej, którzy szczególnie mają działać… » więcej 2020-03-12, godz. 10:56 Prosto z sejmu. Magdalena Ogórek rozmawia z Andrzejem Szejną, posłem Lewicy Niegdyś europoseł, dziś poseł - Andrzej Szejna był dziś gościem Magdaleny Ogórek. Rozmowa tym razem prosto z warszawskiego studia Radia Dla Ciebie. » więcej 2020-03-11, godz. 14:38 Piotr Mielec o spustoszeniu jakie koronawirus sieje w branży turystycznej - Robiliśmy rozpoznanie w regionie pytających wybranych hotelarzy i przewoźników czy biura podróży. Jeśli chodzi o hotele, pensjonaty, bazę noclegową to sytuacja… » więcej 2020-03-11, godz. 14:03 Tomasz Ciecierski o zawieszeniu zajęć na Politechnice Opolskiej i aktualnym funkcjonowaniu uczelni - Jesteśmy w sytuacji dynamicznej, bo w zasadzie nigdy nikt nie ćwiczył "zasad" radzenia sobie z epidemią - mówił w Loży Radiowej Tomasz Ciecierski z Politechniki… » więcej 2020-03-10, godz. 15:24 Tomasz Kwiatek o 10-leciu Fundacji "Dla dziedzictwa" Gość Loży Radiowej opowiadał m.in. o VI Opolskim Teście Wiedzy o Żołnierzach Wyklętych, o tym jak powstał pomysł na jego przeprowadzanie i działalności Fundac… » więcej 2020-03-10, godz. 12:51 Violetta Porowska o pieniądzach przeznaczanych przez rząd na onkologię - Można uznać, że Nysa była przedostatnim punktem na drodze kampanijnej pana prezydenta Andrzeja Dudy, a w Nysie prezydent podpisał też specustawę, która w tej… » więcej
23456
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej »